PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Kamery pozwalają lepiej wykorzystać pracowników w poszczególnych działach sklepu

Autor: dlahandlu.pl 16 lipca 2014 10:55

Kamery umiejscowione nad półkami z produktami lub skierowane na główne alejki śledzą zachowanie klientów i ich decyzje zakupowe. Dzięki temu producenci i sklepy otrzymują badanie odpowiadające na pytania dotyczące tego, jak poruszamy się po sklepie, co zauważamy i co ignorujemy.

Dzięki instalacji od 2 do 32 kamer nad alejkami sklepowymi lub ekspozycjami promocyjnymi możliwe są badania zachowania konsumentów. Kamery są umieszczone poza ich zasięgiem wzroku. 

Kamery zazwyczaj umiejscowione są nad półkami sklepowymi, co pozwala śledzić zachowania konsumentów, a także ocenić, jak zmieniał się wygląd półki czy układ towarów. Badania, które koncentrują się na klientach, umożliwiają lepsze gospodarowanie pracownikami w poszczególnych działach oraz zoptymalizowanie powierzchni sklepu w taki sposób, aby poruszanie się po nim było intuicyjne. Sklep otrzymuje wiele istotnych informacji np. jaka liczba osób odwiedza sklep, ile osób dokonuje zakupu, a ile przychodzi jedynie przyjrzeć się asortymentowi sklepu, jak rozmowa z pracownikiem wpływa na zakup. Badanie informuje, jaki jest profil klienta dla danej kategorii i jakie produkty najczęściej wybiera.

W wybranych projektach przeprowadzane są również wywiady z klientami. Deklaracje porównywane są z rzeczywistym ich zachowaniem. W tym zakresie zdarzają się duże różnice. Gdyby respondenci zawsze postępowali racjonalnie, pamiętali co ich interesowało w konkretnej kategorii i w jaki sposób podejmowali decyzję, zapewne nie byłoby potrzeby obserwacji. - Ankietowani często udzielają odpowiedzi mijających się z rzeczywistością z różnych względów. Często nie zwracają uwagi na szczegóły, pewne czynności wykonują automatycznie, stąd zdarza się, że nie są w stanie udzielić prawdziwej odpowiedzi. Często postępują nieracjonalnie, pod wpływem chwili, a po dokonaniu zakupu uzasadniają sobie dlaczego wybrali ten, a nie inny towar - jest to tak zwana postracjonalizacja. Natomiast dla marketerów szczegółowe informacje i prawdziwe motywy są bardzo ważne, mówi Sebastian Starzyński, prezes agencji badawczej ABR SESTA.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane