REKLAMA
REKLAMA

Kampania reklamowa Biedronki to odpowiedź na trudności na rynku

www.portalspozywczy.pl 11 marca 2013 15:48

Nowa kampania i hasła reklamowe sieci to odpowiedź na ubożenie społeczeństwa i prognozowane trudności na rynku - ocenia Jerzy Danilewicz z firmy Metaforyka Slogany i hasła reklamowe. - Obecna kampania jest logiczną kontynuacją poprzedniej. Spójna z claimem firmy dowodzi, że Biedronka nadal zamierza poszerzać wpływy na rynku - mówi.

REKLAMA
Ekspert zwraca uwagę, że hasła reklamowe stosuje się po to, by zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy na reklamę i oferowany przez nią produkt, a w konsekwencji zachęcić do jego zakupu. Hasła reklamowe powinny być dopasowane do potrzeb grup docelowych, uwzględniać specyfikę konkurencji i plany dotyczące przyszłości marek. Projektuje się je tak, aby odwoływały się do emocji, by zwracały uwagę i ułatwiały zapamiętanie przez stosowanie rymów, wieloznaczności, dowcipu i stopniowego pożądanych skojarzeń.
- Hasła reklamowe są jednym z elementów tworzenia tożsamości produktu lub usługi. Muszą być spójne z misją firmy - tłumaczy Jerzy Danilewicz.
Jak ocenia, Polacy lubią smaczne produkty wysokiej jakości sprzedawane w niskich cenach. Hasła reklamowe próbują przekonać konsumentów, że ich oczekiwania spełniają się w sklepach z logo Biedronki.
- Jest to kolejny etap po modyfikacji wizualnej i segmentacji produktowej sieci. W logotypie Biedronka zyskała szerszy uśmiech, a slogan firmowy znalazł się bliżej nazwy. Przed rokiem postawiono na ekspozycję grupy świeżych produktów: pieczywa, owoców i warzyw oraz nabiału. Hasła reklamowe " Daj się zaskoczyć jakością Biedronki" podkreślały ich dostępność, świeżość i wysoką jakość - wymienia ekspert.
Przypomina, że w ubiegłym roku, mimo kryzysowych tendencji na rynku, Biedronka odnotowała wzrost sprzedaży porównywalnej (LTL) o 6,4 proc. Prognozy na ten rok są jeszcze bardziej ostrożne, wobec trudnej sytuacji na rynku i rosnącego bezrobocia.
Rok bieżący Biedronka rozpoczęła kampanią wizerunkową pod hasłem "My Polacy tak mamy".
- Jest to rozwinięcie poprzednich działań marketingowych. Hasła reklamowe zwracają uwagę na oczekiwanie klientów: "My Polacy tak mamy. Lubimy niskie ceny". Przekaz w pierwszej osobie ma sprawić wrażenie, że sieć utożsamia się z konsumentem. Jedziemy na jednym wózku - my wiemy, czego wy potrzebujecie, bo sami tak myślimy - tłumaczy Jerzy Danilewicz.
- Kolejnym etapem kampanii jest zwrócenie uwagi na polskie produkty w sklepach Biedronki. Twarzą kampanii został Daniel Olbrychski. Filmowy Kmicic przekonuje, że lubi tradycyjne polskie produkty i potrawy. Można je kupić w Biedronce, w niskich cenach. Co więcej - 90 procent asortymentu na półkach pochodzi z Polski. A przecież "My Polacy tak mamy. Doceniamy polskie produkty" - głoszą hasła reklamowe w spotach telewizyjnych, gazetach czy na billboardach - dodaje.
Natomiast hasła reklamowe grup produktów kojarzone są z niską ceną ("Biedronka. Gdzie moda spotyka niskie ceny"). Inne podkreślają korzyści, takie jak funkcjonalność, różnorodność a w przypadku produktów spożywczych - świeżość i wyjątkowy smak.
Jeronimo Martins prowadzi obecnie w Polsce ponad 2100 sklepów. W tym roku ma powstać kolejnych dwieście pięćdziesiąt.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA