PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Kategoria soków 100% powinna wrócić na ścieżkę wzrostu

Autor: dlahandlu.pl 6 października 2016 12:53

Z raportu Tetra Pak „100% Juice Index” wynika, że kategoria soków 100% powinna wrócić na ścieżkę wzrostu pomimo spowolnienia na rynkach światowych. Jest to efekt polepszającej się sytuacji na niektórych rynkach lokalnych oraz wolniejszych spadków na dojrzałych rynkach, co prowadzi do ustabilizowania popytu na soki 100% i przewidywanego wzrostu kategorii w 2018 r.

Raport wskazuje, że soki 100% wciąż stanowią ważny element naszej diety. Codziennie spożywa je ponad 40 proc. badanych. Ponadto konsumenci są gotowi zapłacić więcej za soki, które kojarzą im się ze zdrowymi wyborami.

- Wyniki badań pokazują, że kategoria soków 100% ma olbrzymi potencjał. Najlepszą perspektywę mają produkty odpowiadające na potrzeby konsumentów związane ze zdrowiem oraz konsumpcją poza domem. Są to trendy zauważalne przede wszystkim u pokolenia tzw. „Millenials”, uważanego obecnie za najbardziej wpływową grupę konsumentów” - powiedziała Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na Polskę, Czechy, Słowację i Węgry.

Według badań Nielsena konsumpcja soków, napojów i nektarów w 2015 roku w Polsce wyniosła 1,389 mld litrów, a wartość sprzedaży osiągnęła 4,240 mld PLN, z czego konsumpcja soków 100% wyniosła 298 mln litrów o wartości 1,206 mld PLN, co daje im 22% udziału w rynku. Wzrost tego segmentu rynku trwa od 2013 roku.

Na rynku soków pojawiły się już innowacyjne rozwiązania odpowiadające na ten trend – produkty na bazie warzyw, produkty w 100% naturalne oraz soki 100%.

Raport pokazuje, że globalne marki potrafią wykorzystać zmiany stylu życia konsumentów. Wzrost kategorii soków 100% to w znacznej mierze zasługa producentów, którzy wprowadzają na rynek rozwiązania atrakcyjne dla konsumentów. Obok tradycyjnych smaków, jak pomarańczowy i jabłkowy, pojawiają się oryginalne mieszanki owocowo-warzywne oraz nowe smaki owocowe, np. żurawina i mango. Możliwości tworzenia nowatorskich receptur są zatem nieograniczone.

Jak zawsze kluczem do sukcesu jest innowacyjność oraz przygotowanie oferty odpowiadającej bieżącym potrzebom klientów. Równie ważne jest przykuwanie uwagi konsumentów i budowanie ich zaangażowania.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11193

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane