PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Kawiarnie sieciowe coraz chętniej odwiedzane

Autor: pr/www.dlahandlu.pl 21 czerwca 2012 10:54

Popularność kawiarni sieciowych rośnie - od trzech lat systematycznie przybywa im klientów, dodatkowo - coraz więcej z nich deklaruje, że kawiarnie sieciowe to miejsce, w którym najczęściej piją kawę. Wybierając kawiarnię klienci najczęściej kierują się smakiem kawy i innych napojów, jednak w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosło znaczenie dwóch innych czynników: dobrego smaku ciast i deserów oraz atrakcyjnych promocji - wynika z piątej edycji badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.

W kawiarniach sieciowych nadal najczęściej wybieraną kawą jest latte. Zaraz po niej plasuje się espresso, będące ulubioną kawą mężczyzn, zwłaszcza w wieku 40-55 lat. Popularność espresso rośnie też wśród kobiet - obecnie ten napój kobiety wybierają częściej niż cappuccino, które w poprzednich latach plasowało się bezpośrednio po kawie latte.

Wybierając kawiarnię respondenci najczęściej kierują się przede wszystkim smakiem kawy i innych napojów, dobrą lokalizacją oraz miłą atmosferą, jednak w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosło znaczenie dwóch innych czynników: dobrego smaku ciast i deserów (wzrost o 4 proc.), oraz atrakcyjnych promocji (wzrost o 7 proc.). Rzadziej niż w ubiegłym roku konsumenci zwracają uwagę na miłą obsługę (spadek o 5 proc.).

Stopniowo maleje zainteresowanie bezprzewodowym Internetem w kawiarni, mimo iż jest to nadal najbardziej pożądana usługa dodatkowa. Jednocześnie, niezmiennie na drugim miejscu znajduje się dostęp do aktualnej prasy. Wzrasta natomiast zainteresowanie telewizją (z 15 proc. w 2011 roku do 24 proc. w 2012 roku). Telewizją częściej zainteresowani są mężczyźni niż kobiety.

- Oczekiwania konsumentów wobec kawiarni sieciowych ewaluują wraz z rozwijającym się rynkiem. To, że klienci coraz mniejszą uwagę zwracają na miłą obsługę może wynikać z faktu, że czynnik ten uważany jest już za standard w lokalach usługowych. Podobnie jest z usługami dodatkowymi - w dobie smartfonów i coraz większej dostępności bezprzewodowego Internetu we własnej kieszeni coraz rzadziej zależy nam na bezprzewodowym Internecie w kawiarni - mówi Marzena Białasek, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.

Do najczęściej odwiedzanych kawiarni sieciowych należą niezmiennie: Coffeehaeven, Tchibo, Empik Café, Starbucks i Grycan. Spontanicznie jako najbardziej znaną kawiarnię sieciową respondenci wymieniali Coffeeheaven, zaś kawiarnią, która odnotowała w tym zakresie najwyższy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem jest Starbucks. Najbardziej skłonni do aktywnego rekomendowania swojej ulubionej kawiarni są konsumenci korzystający z Costa Cafe, Coffeeheaven oraz E. Wedel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11364

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane