KDesign Architekci: Koncept sklepu średnio tworzy się na 5 lat

Autor: dlahandlu.pl 7 września 2015 10:02

KDesign Architekci: Koncept sklepu średnio tworzy się na 5 lat fot. KDesign Architekci

Koncepty sklepów i to zarówno odzieżowe, jak i spożywcze tworzy się średnio na 5 lat, by w tym czasie placówka zdążyła odrobić to co zostało w nią zainwestowane i przyniosła jeszcze dochód. Staramy się tworzyć koncepty, które są charakterystyczne i ściśle odzwierciedlają strategię marki. Tak dobieramy materiały i rozwiązania, aby żywotność wnętrza była dłuższa niz zamierzony okres – opowiadają Wioletta Serafin i Przemek Maziarz z KDesign Architekci.

- W przypadku konceptu „1minute” mieliśmy wytyczne, żeby wprowadzić do sklepu kawę. Koncept ten projektowaliśmy w 2010 roku i wówczas to była nowość: kawa ze sklepu, nie ze stacji benzynowej czy z kawiarni, ale właśnie ze sklepu. Stąd pomysł by wstawić samoobsługowy ekspres do kawy. Ponieważ była to innowacja na rynku, naszym pomysłem było stworzenie żywej witryny, tzn. zamiast produktu postawiliśmy na ekspozycję ludzi, którzy siedzą i piją kawę. Był to pierwszy sklep spożywczy, który stworzył kawiarnianą witrynę. Dlatego chcieliśmy, żeby to było widać od razu z zewnątrz, że tu można napić się kawy. Aby ta świadomość się zakorzeniła w klientach, kawa została ustawiona blisko wejścia lub centralnie, na środku sklepu. Kasa zaś została ustytuowana w głębi sklepu, żeby nie stwarzać presji płacenia – opowiada Wioletta Serafin, architekt.

- Wizerunki sklepów ewoluują. Teraz poza kawą sprzedawane są tu także zapiekanki, kurczaki z rożna czy hot-dogi. Z zewnątrz jest to sklep spożywczy, ale od zaplecza spełnia wymagania typowej restauracji. Oznacza to, że wentylacja, elektryka są tak projektowane by ktoś wchodząc w garniturze, by kupić gazetę i kanapkę, nie przeszedł zapachem kurczaka z rożna czy frytkami – wyjaśnia Przemek Maziarz.

Jak mówią projektanci „1minute” została zaprojektowana od razu w dwóch konceptach. Jeden to remodeling zielonego sklepu istniejącego na rynku od dawna, który został przeznaczony do lokalizacji w przejściach i pasażach handlowych. Drugi to wersja premium, wykorzystująca elementy drewniane, zaprojektowana do prestiżowych biurowców czy na lotniska. W zależności od lokalizacji jeden lub drugi wizerunek sklepu jest dostosowywany do konkretnej powierzchni i lokalnego klienta.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Bezprawie 2015-09-10 18:42:30

    Kasa z dala od wyjścia, żeby złodzieje mogli więcej wynieść...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane