KER negatywnie o reklamie Euro-netu, promującej zakup laptowów dla dzieci

Autor: press.pl 4 lutego 2016 09:46

Zdaniem Komisji Etyki Reklamy (KER) reklama sklepów Euro-net może wywierać presję na rodzicach, żeby kupowali dzieciom laptopy i smartfony, aby te mogły osiągać lepsze wyniki w nauce. Chodzi o internetową i zewnętrzną reklamę sieci sklepów RTV i AGD - Euro-net. Na billboardzie obok haseł "Obiecuję podniesienie oceny minimalnej, jeśli kupisz mi laptopa", "Obiecuję trzy miliony szóstek, jeśli kupisz mi smartfona" zamieszczono wizerunek ucznia i promowanych przedmiotów.

Zdaniem autora skargi reklama zachęca dzieci do wymuszania na rodzicach kupowanie promowanych przedmiotów, co ma pomóc im w nauce. Inny skarżący (wskazuje, że reklamodawca w podobny sposób promował się w radiu) uważa, że firma przyczynia się do: "pogorszenia w szkołach sytuacji dzieci, których rodzice nie mogą pozwolić sobie na drogi sprzęt elektroniczny".   Zdaniem przedstawicieli firmy Euro-net reklama nie narusza kodeksu etyki, ponieważ "nie sposób obiektywnie uznać ją za naruszającą powszechnie obowiązujące normy obyczajowe". Przedstawiciele firmy tłumaczą, że skarżona reklama nie przedstawia sytuacji rzeczywistej, a jest jedynie "komputerowo wygenerowaną grafiką". Ponadto według nich reklama skierowana jest do odbiorców powyżej 20. roku życia, a nie do dzieci w wieku szkolnym. Użyte zaś w kampanii hasła - zdaniem Euro-net - wykorzystują konwencję groteski. A promowane przedmioty: laptop i smartfon "znajdują zastosowanie we współczesnym szkolnictwie i są chętnie wykorzystywane zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów".  KER uznała jednak, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami. Reklama, bazując na negatywnych emocjach, promuje nieodpowiednie relacje pomiędzy dziećmi i ich rodzicami, opiekunami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane