REKLAMA
REKLAMA

KER: Red Bull z nieetyczną reklamą na Titanicu

Autor: press.pl 8 stycznia 2014 10:12

Komisja Etyki Reklamy przy Radzie Reklamy uznała, że telewizyjny spot marki napojów energetycznych Red Bull, przedstawiający scenę załadunku napoju na Titanica, narusza dobra osobiste potomków osób, które zginęły w katastrofie okrętu.

REKLAMA
Spot sugeruje, że dzięki załadunkowi napoju Red Bull udałoby się przeżyć przynajmniej części pasażerów Titanica. KER zdecydowała, że narusza to Kodeks etyki reklamy.

W odpowiedzi przedstawiciele spółki Red Bull Polska poinformowali, że zaskarżona kampania prowadzona była od stycznia do września 2013 roku i nie będzie już więcej wykorzystywana na terenie Polski. Poza tym w ich opinii nie narusza ona Kodeksu etyki reklamy. Według nich kwestionowana reklama - podobnie jak inne związane z napojem Red Bull Energy Drink - została stworzona z wykorzystaniem konwencji humoru i miała za zadanie wywołanie uśmiechu na twarzach odbiorców. "Absurdalny, surrealistyczny humor jest powszechnie znanym środkiem artystycznego wyrazu" - napisali przedstawiciele Red Bulla.

KER nie podzieliła argumentów spółki, uznając, że reklama jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, bo wykorzystuje do celów komercyjnych ważne wydarzenie historyczne, którego skutkiem jest śmierć ponad półtora tysiąca osób.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12365

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA