PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

KER: reklama Desmoxanu wprowadza w błąd

Autor: press.pl 27 czerwca 2013 10:46

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama produktu pomagającego w rzuceniu palenia - Desmoxan (Aflofarm-Farmacja Polska) - jest niezgodna z Kodeksem etyki - podał press.pl

Chodzi o emitowany w telewizji i Internecie spot reklamowy Desmoxanu. Zdaniem autora skargi - firmy Johnson & Johnson Poland - hasła reklamy: "1 opakowanie to pełna kuracja uwalniająca od nałogu", "Cel: od palacza do wolnego człowieka w 25 dni", "By rzucić, wystarczyło jedno opakowanie Desmoxanu" wprowadzają w błąd, bo gwarantują natychmiastowe zwalczenie nałogu. Ponadto według firmy spoty Desmoxanu są niedozwoloną reklamą porównawczą i podając, że nie zawierają nikotyny, deprecjonują inne środki antynikotynowe, w tym produkt oferowany przez Johnson & Johnson - Nicorette.

Aflofarm uznał skargę za bezzasadną, podając, że zawarte w hasłach reklamowych obietnice są prawdziwe. Zdaniem firmy informacja, że w swoim składzie Desmoxan nie zawiera nikotyny, jest obiektywna, istotna dla konsumenta i nie jest reklamą porównawczą.

Zespół orzekający uznał jednak, że oceniana reklama narusza Kodeks etyki reklamy. KER nakazała firmie wprowadzenie zmian.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11193

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane