REKLAMA
REKLAMA

KER: reklama Desmoxanu wprowadza w błąd

Autor: press.pl 27 czerwca 2013 10:46

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama produktu pomagającego w rzuceniu palenia - Desmoxan (Aflofarm-Farmacja Polska) - jest niezgodna z Kodeksem etyki - podał press.pl

REKLAMA

Chodzi o emitowany w telewizji i Internecie spot reklamowy Desmoxanu. Zdaniem autora skargi - firmy Johnson & Johnson Poland - hasła reklamy: "1 opakowanie to pełna kuracja uwalniająca od nałogu", "Cel: od palacza do wolnego człowieka w 25 dni", "By rzucić, wystarczyło jedno opakowanie Desmoxanu" wprowadzają w błąd, bo gwarantują natychmiastowe zwalczenie nałogu. Ponadto według firmy spoty Desmoxanu są niedozwoloną reklamą porównawczą i podając, że nie zawierają nikotyny, deprecjonują inne środki antynikotynowe, w tym produkt oferowany przez Johnson & Johnson - Nicorette.

Aflofarm uznał skargę za bezzasadną, podając, że zawarte w hasłach reklamowych obietnice są prawdziwe. Zdaniem firmy informacja, że w swoim składzie Desmoxan nie zawiera nikotyny, jest obiektywna, istotna dla konsumenta i nie jest reklamą porównawczą.

Zespół orzekający uznał jednak, że oceniana reklama narusza Kodeks etyki reklamy. KER nakazała firmie wprowadzenie zmian.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA