PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

KER: Reklama Domestosa nieetyczna

Autor: wirtualnemedia.pl 22 czerwca 2016 09:30


Telewizyjny spot reklamujący markę Domestos (należącą do Unilever Polska) jest niezgodny z Kodeksem Etyki Reklamy i musi zostać zmieniony tak, by odbiorca reklamy znał rzeczywisty skład promowanego produktu.

W skardze złożonej do Komisji Etyki Reklamy konsument zarzucił firmie Unilever, że w reklamie środka czyszczącego marki Domestos 24h Plus używa sformułowania „molekuły higieny” - nazwy, która jego zdaniem została wymyślona przez reklamodawcę i nic nie znaczy.

„Jest to wymysł reklamodawcy, który okłamuje potencjalnych klientów i powoduje zakup reklamowanego produktu. Jeśli to jest ich nazwa własna jakiegoś opatentowanego działania czy też środka zawartego w produkcie/ to chyba powinni jasno to określić i nie żerować na nieznajomości np. chemii. Nie ma na świecie produktu, którego składnikiem mogą być molekuły higieny, a reklamodawca twierdzi, że ich produkt je zawiera, co jest oczywistym kłamstwem” - napisał skarżący.

Przedstawiciele Unilevera w odpowiedzi na skargę wyjaśnili, że zwrot „molekuły higieny” w sposób niewprowadzający w błąd, a uproszczony i obrazowy wskazuje na składniki produktu Domestos 24 plus - podchloryn sodu oraz chlorek cetylotrimetyloamoniowy, dzięki którym konsument zachowuje higienę w toalecie. Zdaniem koncernu zamieszczenie w reklamie takich informacji jak „molekuła higieny” nie jest równoznaczne z wprowadzeniem w błąd, a więc z wytworzeniem w świadomości odbiorców nieprawdziwego obrazu rzeczywistości - reklamowany produkt posiada molekuły w postaci wymienionych związków chemicznych, które pomagają zachować higienę łazienki.

KER nie przyjęła jednak wyjaśnień marketera i stwierdziła, że spot narusza zapisy Kodeksu Etyki Reklamy, bo może nadużywać zaufania odbiorców wykorzystując ich brak doświadczenia lub wiedzy. Zaleciła wprowadzenie w reklamie zmian, aby przedstawiany w reklamie składnik produktu zwany „molekułami higieny” został odpowiednio zdefiniowany, tak by odbiorca reklamy znał rzeczywisty skład produktu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11370

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane