REKLAMA
REKLAMA

KER: Reklama Grześków obraża i trywializuje rodzinę

Autor: wirtualnemedia.pl 26 kwietnia 2013 14:04

Komisja Etyki Reklamy otrzymała dokładnie 1 273 skargi na spot z ostatniej kampanii wafli Grześki (Jutrzenka Colian), w której bohaterka mówi do dzieci bawiących się z ojcem: „To nie jest wasz tata". Zdaniem Komisji reklama jest obraźliwa i trywializuje więzy rodzinne - czytamy w wirtualnychmediach.pl

REKLAMA

Spot, w którym kobieta mówi dzieciom: „To nie jest wasz tata", jest emitowany od połowy lutego w ramach kampanii Grześków pod hasłem „Zero bujdy". 

W skargach na reklamę ze stwierdzeniem „To nie jest wasz tata" odbiorcy najczęściej zwracali uwagę, że jest ona emitowana w internecie i o różnych porach, także wczesnym popołudniem, w telewizji.
„Forma żartu zastosowanego w reklamie i sposób, w jaki pokazane są stosunki w rodzinie godzi w obraz intymnych relacji, jakie powinny istnieć między rodzicem a dziećmi. Stawia tez pod znakiem zapytanie zaufanie, jakim dzieci darzą rodziców. Uwaga rzucona przez matkę jest obcesowa i szokuje zarówno dzieci, jak i ojca" - ocenił autor jednej ze skarg.

Odbiorcy podkreślili też, że zarówno spot, jak i promowany w nim produkt są skierowane również do dzieci. „W dziecku reklama nie wywoła śmiechu, a raczej zdziwienie oraz konsternację i niepokój, gdyż relacje w rodzinie są przedstawione w wyjątkowo arogancki sposób. Reklama może też powodować u dzieci obawy, czy ich własny ojciec jest ich rzeczywistym rodzicem. Reklama nie uwzględnia stopnia rozwoju dzieci" - wyliczył inny skarżący.
Jutrzenka Colian, właściciel marki Grześki, zapewniła, że spot nie był i nie będzie emitowany w telewizji, a dostępny jest tylko w internecie, i to jedynie dla pełnoletnich użytkowników. „Emisja reklamy ma miejsce jedynie w internecie. Skarżący nie wykazali emisji telewizyjnej, nie potrafili podać daty i godziny emisji... ponieważ jej nie było" - podkreśliła firma.

Według przedsiębiorstwa ostatnie reklamy Grześków nie są adresowane do dzieci, tylko pełnoletnich odbiorców. „Odmłodzenie grupy docelowej (zakres wiekowy 25-44 lata) nie jest równoznaczne ze skierowaniem kampanii do osób niepełnoletnich" - zaznaczyła Jutrzenka Colian. „Trudno uznać, że reklama w internecie, emitowana przed programami dla dorosłych będzie tak samo traktowana jak reklama emitowana w kinie przed filmem dla dzieci" - dodała spółka.

Komisja Etyki Reklamy orzekła jednak, że spot ze stwierdzeniem „To nie jest wasz tata" jest obraźliwy i trywializuje więzy rodzinne. Reklama jest też dostępna m.in. na YouTubie, przez co trafia do szerokiego grona odbiorców, „wykorzystując do promowania produktu zachowania nieakceptowane w sferze publicznej i niezgodne z dobrymi obyczajami".


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12518

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA