KER: reklama Linea 20+ niezgodna z dobrymi obyczajami

Autor: wirtualnemedia.pl 7 sierpnia 2013 11:27

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama suplementu diety Linea 20+ (Aflofarm) może zachęcać dzieci do odchudzania, dlatego nie powinna być emitowana w kanałach do nich kierowanych.

Chodzi o telewizyjną kampanię suplementu diety Linea 20+ prowadzoną pod hasłem "Możesz schudnąć w każdym wieku". W spocie młoda kobieta niezadowolona ze swojego wyglądu sięga po tabletki odchudzające.

Autorka skargi podaje przykład ośmioletniej córki, która po obejrzeniu reklamy postanowiła przejść na dietę i poprosiła matkę o tabletki. Skarżąca uznała reklamę za niebezpieczną i szkodliwą dla dzieci. Tym bardziej, że spot produktu pojawił się w kanale Nickelodeon kierowanym do dzieci i młodzieży.

Przedstawiciele firmy odpowiedzieli na te zarzuty, podkreślając, że spot adresowali do osób pełnoletnich. Według firmy już sama nazwa produktu wskazuje, że jest on przeznaczony dla osób, które ukończyły 20. rok życia. Ponadto - zdaniem producenta preparatu - treść reklamy wyraźnie wskazuje, że wspomaga on odchudzanie, czyli przeznaczony jest dla osób, które są w trakcie stosowania jakiejś metody.

KER uznała, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami. Zdaniem zespołu orzekającego spot z takim przekazem nie powinien pojawiać się w telewizji, którą oglądają dzieci i młodzież.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane