KER: Reklama piwa Cornelius nie jest seksistowska

Autor: wirtualnemedia.pl 15 września 2015 10:08

Spot telewizyjny piwa Cornelius (produkowanego przez Browar Sulimar) z hasłem „Pociągnij” nie jest seksistowski, bo utrzymany w lekkiej, zabawnej konwencji przekaz nie powinien być traktowany przez odbiorców zbyt poważnie - podają Wirtualnemedia.pl za Komisją Etyki Reklamy.

Komisja Etyki Reklamy zajmowała się telewizyjną reklamą piwa Cornelius, produkowanego przez firmę Sulimar. Piwo promowane jest „jako kogut wśród piw”, w spocie mężczyzna-barman podając piwo klientce mówi do niej: „Pociągnij”.

W skardze złożonej do Komisji napisano, że sposób ukazania właściwości produktu poprzez bardzo niezawoalowane aluzje seksualne (mężczyzna zachęcający kobietę, żeby „pociągnęła”) jest żenujący, mało zabawny i estetycznie szkodliwy.

Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się w spocie Corneliusa naruszenia branżowego kodeksu etycznego. Uznała, że reklama ta nie dyskryminuje w żaden sposób kobiet, a ponieważ jest utrzymana w lekkiej, zabawnej konwencji, to nie powinna być odbierana przez odbiorców reklamy zbyt poważnie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane