PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

KER: reklama Sprite ze sceną łóżkową nastolatków odpowiednia, ale dla osób powyżej 16 lat

Autor: wirtualnemedia.pl 5 marca 2015 09:59

Spot napoju Sprite pod hasłem „Prawda jest taka, że bez mamy ani rusz" nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci lub młodzieży, jednak w przyszłości powinna być emitowana w takich godzinach by ograniczyć kontakt z nią osób w wieku poniżej 16 lat - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Według autora skargi dotyczącego spotu Sprite'a pod hasłem „Prawda jest taka, że bez mamy ani rusz" klip ten przedstawia nieletnich, którzy przygotowują się do uprawiania seksu. - Jako ojciec 13-letniej nastolatki jestem reklamą oburzony i zniesmaczony! Ewidentnie zamysłem reklamodawcy był podtekst seksualny, dodatkowo emitowany w wakacje ma chyba nakłaniać młodych ludzi do uprawiania seksu, a nie picia napoju - napisał odbiorca. - Moim zdaniem, takie reklamy powinny być emitowane po godzinie 23 lub wcale - ocenił.

Przypomnijmy, że we wrześniu ub.r. ten spot skrytykowało Stowarzyszenie Twoja Sprawa, zarzucając, że jest oparty na seksualizacji wizerunku nastolatków. Coca-Cola Poland Services odpowiedziała wtedy, że reklama w żartobliwy sposób pokazuje prawdę, że do niektórych sytuacji należy dorosnąć, a ponadto jest adresowana do dorosłych odbiorców.

 

W odpowiedzi na zarzut przesłanie do Komisji Etyki Reklamy przedstawiciele Coca-Cola Poland Services zwrócili uwagę, że bohaterami spotu Sprite'a są młodzi ludzie (grani przez pełnoletnich aktorów) w nietypowej dla swojego wieku, przejaskrawionej sytuacji.

- Reklama ta w sposób jasny i przejrzysty przedstawia w sposób humorystyczny i nader przejaskrawiony zachowanie młodego człowieka, który będąc przyzwyczajony do tego, że wszystko z czym sobie nie radzi robi za niego mama, woła ją nawet w sytuacji, z którą jako pragnący wejść w dorosły świat młody człowiek powinien sobie poradzić sam. Reklama jest opatrzona hasłem „Prawda jest taka, że bez Mamy ani rusz" oraz „Sprite. Niech prawda Cię orzeźwi" - stwierdziła firma. - Komunikat reklamowy jest więc wyraźnie nastawiony na wyśmianie pewnej roszczeniowej postawy wobec rodziców, która jest prawdziwa i często zauważana u dzisiejszej młodzieży, a także na udowodnienie młodym ludziom, że do pewnych spraw, typowych dla dorosłego człowieka, trzeba dorosnąć, by umieć się w nich odnaleźć. było zamysłem reklamodawcy, co nie może w ogóle być podstawą do postawienia reklamodawcy jakichkolwiek zarzutów. Negatywna ocena naszej reklamy przez skarżącego i zarzucanie, że „zamysłem reklamodawcy był podtekst seksualny" zdaje się wynikać tylko i wyłącznie z niezrozumienia pozytywnego przesłania reklamodawcy oraz płytkiego i wręcz tendencyjnego potraktowania tematu - dodał producent.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane