REKLAMA
REKLAMA

KER: reklama Sprite ze sceną łóżkową nastolatków odpowiednia, ale dla osób powyżej 16 lat

Autor: wirtualnemedia.pl 5 marca 2015 09:59

Spot napoju Sprite pod hasłem „Prawda jest taka, że bez mamy ani rusz" nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci lub młodzieży, jednak w przyszłości powinna być emitowana w takich godzinach by ograniczyć kontakt z nią osób w wieku poniżej 16 lat - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

REKLAMA

Według autora skargi dotyczącego spotu Sprite'a pod hasłem „Prawda jest taka, że bez mamy ani rusz" klip ten przedstawia nieletnich, którzy przygotowują się do uprawiania seksu. - Jako ojciec 13-letniej nastolatki jestem reklamą oburzony i zniesmaczony! Ewidentnie zamysłem reklamodawcy był podtekst seksualny, dodatkowo emitowany w wakacje ma chyba nakłaniać młodych ludzi do uprawiania seksu, a nie picia napoju - napisał odbiorca. - Moim zdaniem, takie reklamy powinny być emitowane po godzinie 23 lub wcale - ocenił.

Przypomnijmy, że we wrześniu ub.r. ten spot skrytykowało Stowarzyszenie Twoja Sprawa, zarzucając, że jest oparty na seksualizacji wizerunku nastolatków. Coca-Cola Poland Services odpowiedziała wtedy, że reklama w żartobliwy sposób pokazuje prawdę, że do niektórych sytuacji należy dorosnąć, a ponadto jest adresowana do dorosłych odbiorców.

 

W odpowiedzi na zarzut przesłanie do Komisji Etyki Reklamy przedstawiciele Coca-Cola Poland Services zwrócili uwagę, że bohaterami spotu Sprite'a są młodzi ludzie (grani przez pełnoletnich aktorów) w nietypowej dla swojego wieku, przejaskrawionej sytuacji.

- Reklama ta w sposób jasny i przejrzysty przedstawia w sposób humorystyczny i nader przejaskrawiony zachowanie młodego człowieka, który będąc przyzwyczajony do tego, że wszystko z czym sobie nie radzi robi za niego mama, woła ją nawet w sytuacji, z którą jako pragnący wejść w dorosły świat młody człowiek powinien sobie poradzić sam. Reklama jest opatrzona hasłem „Prawda jest taka, że bez Mamy ani rusz" oraz „Sprite. Niech prawda Cię orzeźwi" - stwierdziła firma. - Komunikat reklamowy jest więc wyraźnie nastawiony na wyśmianie pewnej roszczeniowej postawy wobec rodziców, która jest prawdziwa i często zauważana u dzisiejszej młodzieży, a także na udowodnienie młodym ludziom, że do pewnych spraw, typowych dla dorosłego człowieka, trzeba dorosnąć, by umieć się w nich odnaleźć. było zamysłem reklamodawcy, co nie może w ogóle być podstawą do postawienia reklamodawcy jakichkolwiek zarzutów. Negatywna ocena naszej reklamy przez skarżącego i zarzucanie, że „zamysłem reklamodawcy był podtekst seksualny" zdaje się wynikać tylko i wyłącznie z niezrozumienia pozytywnego przesłania reklamodawcy oraz płytkiego i wręcz tendencyjnego potraktowania tematu - dodał producent.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA