REKLAMA
REKLAMA

KER: Wyraz "kakao" w reklamie napoju Nesquik firmy Nestle to nadużycie

Autor: wirtualnemedia.pl 4 marca 2015 14:54

Spot napoju Nesquik nadużywa zaufania i wykorzystuje brak doświadczenia lub wiedzy - orzekła Komisja Etyki Reklamy. Nestlé Polska, właściciel marki, przyznał, że użyte w reklamie słowo „kakao" było błędem i więcej się w niej nie pojawi.

REKLAMA

Orzeczenie wydane przez Komisję dotyczy reklamy telewizyjnej napoju kakaowego Nesquik. Pokazano w niej dzieci, które wstają rano zaspane na śniadanie oraz mamę podającą im napój kakaowy Nesquik. Dzieciom towarzyszy animowany królik, brand hero tej marki. Dzieci po wypiciu napoju są pełne energii i radosne. W reklamie mowa jest o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem oraz że nowa receptura kakao Nesquik w połączeniu z mlekiem pomaga dziecku rosnąć zdrowo i szczęśliwie.

W opinii skarżącego reklama wprowadza w błąd, bo produkt przedstawiany w reklamie jest nazywany „kakao", podczas gdy nie spełnia on przewidzianych prawem wymogów dla kakao określonych w rozporządzeniu dotyczącym jakości handlowej dla wyrobów kakaowych i czekoladowych. Zawiera bowiem składniki, takie jak cukier, emulgator czy aromat, które nie są dopuszczone do stosowania w kakao. Produkt jest więc tylko produktem do sporządzania napoju z dodatkiem kakao, nie zaś kakao samym w sobie. - Niewątpliwie przedstawienie jako kakao produktu nie spełniającego przewidzianych prawem wymogów dla kakao narusza wskazany wyżej przepis KER. Ponadto, reklama narusza art. 8 KER, wykorzystując brak doświadczenia i wiedzy odbiorców, ponieważ celem reklamy jest zbudowanie wśród odbiorców przekonania, że reklamowany produkt to kakao, co nie jest zgodne z prawdą - napisano w skardze.

W odpowiedzi na te zarzuty przedstawiciele Nestlé Polska, producenta Nesquika, przyznali, że faktycznie w reklamie telewizyjnej słowo „kakao" zostało użyte w sposób błędny. Firma wyjaśniła, że błąd ten był wynikiem nieprawidłowego przetłumaczenia nazwy produktu na etapie przygotowywania etykiety produktu i mechanicznie został powielony również w reklamie telewizyjnej. - Błąd w nazwie produktu został już dostrzeżony przez naszą spółkę i skorygowany. Informujemy również, że ostatnia emisja reklamy będącej przedmiotem skargi miała miejsce 8 lipca br. a przyszłe reklamy produktu Nesquik będą zawierały prawidłową nazwę tego produktu - napisali przedstawiciele Nestlé. Dodali, że słowo „kakao" pojawiło się w reklamie tylko jeden raz, a cały przekaz reklamowy zbudowany został nie na tym, że produkt jest kakao, lecz na konkretnych walorach produktu wynikających z jego receptury, w którym to zakresie komunikat reklamowy był prawdziwy.

Według Komisji Etyki Reklamy napój kakaowy Nesquik ze względu na swój skład nie może być reklamowany jako kakao. KER oceniła, że spot produktu w dotychczasowej formie nadużywa zaufania odbiorców i wykorzystuje ich brak doświadczenia lub wiedzy.

  • olas 2015-03-31 21:45:07

    Zamiast czepiania się nazwy, lepiej się skupić na innych rzeczach w nestle, jak traktowanie pracowników, na forum gowork.pl/opinie_czytaj,3092 ludzie piszą ciekawe rzeczy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA