Kerdos Group: Sprzedaż fabryki pieluch pozwoli na przyspieszenie rozwoju sieci drogerii

Autor: dlahandlu.pl 3 grudnia 2014 09:42

Kerdos Group SA sprzedaje za 35 mln zł nierentowną fabrykę pieluch, podpasek i wkładek higienicznych. Dzięki temu o 40 proc. spadnie jej skonsolidowane zadłużenie, zostanie zaksięgowane około 12 mln zł zysku, a do kasy spółki wpłynie około 13 mln zł, pozwalając na przyspieszenie rozwoju sieci drogerii.

Kerdos Group SA (do listopada br. Hygienika SA) zawarła przedwstępną umowę sprzedaży zakładu produkcyjnego, zlokalizowanego w Lublińcu.
W najbliższych tygodniach zakład produkcyjny wraz ze wszelkimi ciążącymi na nim zobowiązaniami zostanie wydzielony jako zorganizowana część przedsiębiorstwa (ZCP) do spółki zależnej od Kerdos Group, a ta spółka zależna (Mr. House Europe) zmieni finalnie właściciela. Warunkiem realizacji finalnej umowy sprzedaży jest przede wszystkim przeniesienie ZCP oraz kredytów związanych z zakładem produkcyjnym do spółki Mr. House Europe. Zarząd Kerdos Group szacuje, że proces ten powinien zakończyć się maksymalnie do końca pierwszego kwartału przyszłego roku. Uzgodniona cena sprzedaży zakładu, uwzględniająca przejmowane przez nowego właściciela zadłużenie, to 35 mln zł.
- Transakcja ta była kluczowa dla przyspieszenia rozwoju naszych sieci drogerii w Polsce i za granicą. Wycena Kerdos Group na GPW w ostatnim czasie nie przekraczała 90 mln zł i znajdowała się zdecydowanie poniżej wartości aktywów netto, co oznaczało według mnie mocne niedowartościowanie, nieodzwierciedlające zmian jakościowych w spółce i dynamicznego przyrostu jej wyników finansowych. Po sprzedaży zakładu produkcyjnego możliwości wzrostu jeszcze rosną - dodaje Kamil Kliniewski.

Zgodnie z realizowaną od 2 lat strategią, Kerdos Group skupia się na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych oraz higienicznych. Zamierza również rozwijać handel internetowy. Motorem wzrostu wyników Kerdos Group jest segment detaliczny - własne drogerie. Narastająco po trzech kwartałach br. Grupa zaksięgowała 174,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (+50% rdr), generując 59,2 mln zł zysku brutto na sprzedaży (+43% rdr). Segment produkcyjny odpowiadał za 6% przychodów, sprzedaż hurtowa - za 30%, a sprzedaż detaliczna w drogeriach Dayli - za 64% uzyskanych przychodów, przy czym o ile segment detaliczny i hurtowy generują rosnące zyski, o tyle segment produkcyjny zanotował 1,3 mln zł straty operacyjnej. Mimo to, oczyszczając wyniki uzyskane w 2013 roku ze zdarzenia jednorazowego (zysk na okazyjnym nabyciu aktywów sieci
drogerii Dayli), rezultat EBITDA za okres styczeń-wrzesień 2014 roku wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku o 53% (do 17,4 mln zł), a zysk netto przypisany akcjonariuszom Kerdos Group - o 95%, do 11,2 mln zł.
W grudniu spółka zamierza przeprowadzić w grudniu ofertę zabezpieczonych obligacji korporacyjnych. Planuje pozyskać w ten sposób do 25 mln zł, które posłużą do otwarcia nowych lokalizacji drogerii Dayli. Obligacje zadebiutują na rynku Catalyst. Dzięki tym środkom firma chce uruchomić do końca 2015 roku 50 nowych własnych drogerii Dayli oraz dodatkowych około 20 w ramach uruchamianego programu franczyzowego.
Obecnie działa 165 drogerii Dayli w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane