REKLAMA
REKLAMA

Kerdos Group zamierza rozwijać platformę B2B z art. drogeryjnymi

Autor: dlahandlu.pl 21 grudnia 2014 17:27

Kerdos Group zamierza rozwijać platformę B2B z art. drogeryjnymi

Kedros pozyska nowego inwestora. - Rozmowy trwają, jednak jest jeszcze zbyt wcześnie, aby ujawnić publicznie jakiekolwiek szczegóły. Warunkiem transakcji jest sprzedaż zakładu i uporządkowanie grupy - mówi Kamil Kliniewski, prezes spółki Kedros (dawniej Hygienika). To wszystko - według zarządu - wydarzy się maksymalnie do końca lutego 2015 r. Prezes grupy Kerdos podaje także, że Dayli Polska zakupiło platformę e-commerce B2B - Megatrade24.com, którą wykorzysta do rozwoju sprzedaży, poszerzając swój rynek odbiorców o partnerów biznesowych.

REKLAMA
Prezes deklaruje, że w dalszym ciągu będzie inwestował w spółki z grupy. - Będę inwestował i stanie się to jeszcze w I kwartale 2015 r. Jak już zapowiadałem włożę do spółki 30 mln zł. Ponad 4,5 mln już w ostatnim kwartale roku zostało zainwestowane (zakup obligacji, zwiększenie zaangażowania). Obecnie rozważam, w którym kierunku pójdą moje inwestycje, czy będzie to zaangażowanie bezpośrednio w spółki z mojej grupy, czy może w druga serie obligacji - mówi Kamil Kliniewski.

W grupie Kerdos trwają gruntowne porządki. - W następstwie sprzedaży zakładu produkcyjnego w Lublińcu postanowiliśmy sprzedać 100 proc. spółki EMarket do naszej spółki detalicznej Dayli Polska. Mamy tam teraz zarówno cześć detaliczną, jak i hurtową oraz e-sprzedaż - komentuje prezes.

Jak potwierdza, przeprowadzono również podwyższenie kapitału w samym Dayli o prawie 8 mln zł. Informuje również, ze zgodnie z podpisaną umową, którą raportowano, grupa Kerdos nabyła 25 proc. udziałów w spółce Meng Drogerie Luksemburg. - Jest to naturalny ciąg dalszej ekspansji w Europie Zachodniej. Jesteśmy rownież w trakcie prac z nowymi lokalizacjami na Zachodzie, które będą otwarte jeszcze w I kwartale 2015 r. - potwierdza Kamil Kliniewski.

Prezes grupy Kerdos podaje także, że Dayli Polska zakupiło platformę e-commerce B2B - Megatrade24.com, którą wykorzysta do rozwoju sprzedaży, poszerzając swój rynek odbiorców o partnerów biznesowych. - Przyglądamy się temu co się dzieje na rynku, znamy potrzeby branży oraz mamy doświadczenie we współpracy z dostawcami, dlatego platforma B2B jest dla nas kolejnym krokiem tym razem z ofertą skierowaną do małego biznesu - tłumaczy Anna Wierzbicka, dyrektor generalna Dayli Polska.

Megatrade24.com jest platformą zakupową B2Bumożliwiającą zamawianie produktów on-line z możliwością wyboru transportu do wskazanego punktu.

Sieć drogerii Dayli pozyskała w połowie grudnia br. 13 mln zł w ramach I etapu emisji obligacji i celuje w około 20 mln zł w ramach II etapu (styczeń-luty 2015). 20 grudnia nastąpiło wzmocnienie potencjału biznesowego Dayli poprzez podwyższenie kapitału zakładowego (wpływ 7,6 mln zł).
- W grudniu otworzyliśmy, zgodnie z zapowiedziami, 4 nowe sklepy - w Warszawie, Krakowie, Legionowie i Namysłowie. Dayli posiada obecnie 169 drogerii. Do końca 2015 roku planujemy otworzyć około 70 nowych lokalizacji, z czego około 20 w ramach uruchomionego właśnie programu franczyzowego. Nasza platforma e-hurtu Megatrade24 bardzo nam w tym pomoże. Każdy może tam wejść i zobaczyć, że z nami naprawdę się opłaca robić biznes - mówi Prezes Kamil Kliniewski.

Narastająco po trzech kwartałach br. grupa Kerdos zaksięgowała 174,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (+50 proc. rdr), generując 59,2 mln zł zysku brutto na sprzedaży (+43 proc. rdr).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12704

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA