REKLAMA
REKLAMA

Kilkanaście firm dopuszczonych do kolejnego etapu sprzedaży części detalicznej Emperii

Autor: www.dlahandlu.pl 1 września 2011 11:38

Kilkanaście firm dopuszczonych do kolejnego etapu sprzedaży części detalicznej Emperii

Emperia Holding poinformowała o zatwierdzeniu memorandum informacyjnego dotyczącego prowadzonego przez spółkę procesu sprzedaży części detalicznej. Dotychczas zainteresowanie uczestniczeniem w projekcie zgłosiło kilkadziesiąt podmiotów (zarówno branżowych jak i finansowych). Zarząd z grupy tej wybrał kilkanaście podmiotów, które zostały dopuszczone do kolejnego etapu procesu.

REKLAMA

Ponadto, firma poinformowała, iż w związku z dużym zainteresowaniem prowadzonym procesem sprzedaży oraz okresem wakacyjnym ostateczny termin składania wstępnych ofert nabycia został wyznaczony na dzień 26 września 2011 roku.

Terminy pozostałych etapów procesu uwzględnionych w harmonogramie nie ulegają zmianie.

Proces aukcyjny mający na celu sprzedaż segmentu detalicznego Emperii ruszył w czerwcu. Całość postępowania spółka chce zamknąć w pierwszej połowie 2012 roku. Wydłużenie okresu przyjmowania ofert nie wpłynie na termin planowanego zawarcia umowy końcowej z potencjalnym inwestorem.

Transakcja dotyczy sieci sklepów: Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety, które posiadają łącznie 233 placówki.

- Sprzedaż naszego segmentu detalicznego odbywa się na zasadzie procesu aukcyjnego. Wybierzemy najlepszą ofertę. Gdyby były one rażąco niskie, to nie zdecydujemy się na sprzedaż supermarketów, jednak biorąc pod uwagę liczbę zainteresowanych sądzę, że wyceny będą nawet wyższe od wskazanej przez nas kwoty - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding SA.

Równolegle do procesu aukcyjnego Emperia dynamicznie rozwija segment detaliczny. Celem tych działań jest zwiększenie jego wartości lub, w wypadku nie uzyskania satysfakcjonującej oferty, wzmocnienie pozycji rynkowej. Spółka nieustannie poszukuje lokalizacji dla nowych placówek i prowadzi rozmowy z sieciami zainteresowanymi dołączeniem do Grupy.

Stokrotka Sp. z o.o., która jest kluczową spółką dywizji detalicznej holdingu, nabyła 6 nowych nieruchomości przeznaczonych pod budowę sklepów. W pierwszych dwóch kwartałach tego roku ruszyło 7 nowych Stokrotek, a plany na 2011 rok zakładają otwarcie nawet 20 lokalizacji pod szyldem Stokrotka.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA