PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Klienci dokonujący zakupów przy użyciu smartfonów oczekują dodatkowych gratyfikacji

Autor: Monday News 1 grudnia 2016 09:17

Osoby, korzystające ze smartfonów podczas zakupów, oczekują, że zostaną obsłużone szybciej, bardziej komfortowo, a przede wszystkim zapłacą mniej, niż pozostali klienci. Mają większe wymagania, ponieważ w aplikacjach mobilnych podają swoje dane i nawiązują więź ze sprzedawcą. W zamian za to, chcą czegoś więcej, aniżeli standardowej obsługi. Chętnie udostępnią informacje o sobie danej marce, która zaproponuje im określone benefity. Sieci handlowe, chcąc wykorzystać potencjał innowacji technologicznych, muszą więc oferować konsumentom odpowiednią wartość.

REKLAMA

– Klient powinien jasno rozumieć korzyść wynikającą z używania aplikacji mobilnej w procesie zakupowym. Warto uświadomić mu, jaką wartość otrzymuje w zamian. Przykładem może być coraz częściej oferowana usługa przechowywania paragonów i gwarancji w formie elektronicznej. Dzięki niej, już nie musi gromadzić papierowych rachunków. Tymczasem, sieci handlowe zachowują dane na temat konsumenta i mają możliwość dalszej komunikacji z nim – podkreśla Krzysztof Łuczak z firmy technologicznej Sensorberg.

Aplikacje mobilne samych sklepów, jak również te, które agregują promocje różnych sieci handlowych, pozwalają smartfonom na coraz lepsze dopasowanie ofert reklamowych do indywidualnych preferencji użytkowników. Dzięki temu, np. konsumentka, która lubi skórzane torebki danego producenta, chętnie zareaguje na spersonalizowaną komunikację marketingową ulubionej firmy w momencie, gdy będzie robiła zakupy w galerii handlowej. Jak wyjaśnia Krzysztof Łuczak, smart shopper również dokonuje spontanicznych decyzji, na podstawie impulsów zakupowych wysyłanych przez sklepy. Może na niego zadziałać, np. taki przekaz  – „Tylko dzisiaj otrzymujesz rabat w wysokości 30% na dowolną rzecz”.

– Smart shopperzy korzystają nie tylko ze smartfona, podłączonego do Internetu. Coraz częściej sięgają po technologie umożliwiające im wyświetlanie treści związanej z lokalizacją, w której się znajdują. GPS dobrze sprawdza się w określaniu aktualnego położenia z dokładnością rzędu kilkuset metrów, tymczasem Bluetooth Low Energy potrafi pokazać klientowi, co atrakcyjnego znajduje się w jego najbliższym otoczeniu. Technologia ułatwia mu podjęcie decyzji, gdyż filtruje informacje, które mogą do niego docierać. Są to subiektywne propozycje – zaznacza Krzysztof Łuczak.

W ciągu najbliższych dwóch, trzech lat na znaczeniu zyskają nadajniki beaconowe. Skala wykorzystywania ich w procesie sprzedażowym będzie nieporównywalnie większa, niż dotychczas. Prawdopodobnie każdy sklep, oprócz strony internetowej, będzie je miał. Beacony wzbogacą smartfon o kontekst lokalizacji, w którym klient aktualnie się znajduje. Pozwoli to m.in. na przydzielanie dodatkowych punktów rabatowych, czy też bardziej spersonalizowaną komunikację marki z użytkownikiem.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA