Klienci E.Leclerc we Francji odbiorą e-zakupy w paczkomatach InPostu

Autor: www.dlahandlu.pl 5 lipca 2016 10:35

Klienci E.Leclerc we Francji odbiorą e-zakupy w paczkomatach InPostu fot. shutterstock

Sieć E.Leclerc oraz InPost zawarły umowę na instalację 900 paczkomatów w sklepach sieci E.Leclerc we Francji (w tym 400 do końca 2016 roku). Będą one służyć nie tylko do odbioru zamówień złożonych we własnych witrynach handlowych sklepów E.Leclerc, ale też do odbioru innych przesyłek.

W ramach umowy, francuski oddział InPostu zobowiązał się dostarczyć 400 urządzeń do sklepów stacjonarnych E.Leclerc do końca roku 2016. InPost jest w stanie wypełnić ten popyt, ponieważ jest jedynym graczem rynkowym w swoim segmencie, który jest jednocześnie producentem paczkomatów. Dzięki umowie InPost tylko w bieżącym roku podwoi swoją sieć na terenie Francji.

Porozumienie oznacza również stopniową integrację rozwiązań InPost z platformami sprzedaży internetowej E.Leclerc oraz otwarcie paczkomatów na zamówienia wykonane w e-sklepach poszczególnych punktów sieci E.Leclerc. Jeszcze w tym roku klienci, kupujący w witrynach internetowych E.Leclerc: lekarstwa bez recepty, wina, artykuły sportowe, multimedia i produkty optyczne, będą mogli korzystać z nowej usługi, zlokalizowanej w sklepach E.Leclerc.

 - W ramach rozwoju strategii dostaw wielokanałowych przez Grupę E. Leclerc, zaoferowanie naszym klientom możliwości dostawy zakupów, niezależnie od ich rodzaju, w naszych punktach sprzedaży, było koniecznym etapem. Cieszymy się więc partnerstwem z InPost, gdyż poszerza ono zakres naszych usług – komentuje Thierry Aumont, odpowiedzialny za strategie internetowe w spółce GALEC.

 Umowa z E.Leclerc jest dużym krokiem na drodze do realizacji celu biznesowego InPostu: posiadania 2000 urządzeń we Francji do końca 2018 roku. Cel ten został postawiony w oparciu o dojrzałość zakupową rynku francuskiego: w ciągu ostatniego roku aż 91 proc. Francuzów dokonało zakupu online. Powodem, który pozwala pozytywnie myśleć o realizacji tego celu, są złe opinie i narzekania klientów na problemy, które sprawiały tradycyjne sposoby dostaw. Przestały one odpowiadać potrzebom klientów pod względem ceny oraz jakości. Badania wykonane dla InPost we Francji wskazywały, że 55 proc. e-klientów uważało odbiór paczki na poczcie za stratę czasu, a 91 proc. chciało, aby odbiór przesyłki mógł być zrealizowany przy okazji jakiejś innej czynności, np. codziennych zakupów.

E.Leclerc posiada 652 sklepów własnych i 499 zrzeszonych we Francji. W 2015 r. firma odnotowała obroty w wysokości 35,6 miliard euro (nie licząc sprzedaży paliw), co daje jej 20,2 % udział w rynku.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane