Klienci lubią polować na okazje typu torby Wittchen w dyskontach

Autor: www.dlahandlu.pl 7 lipca 2015 09:58

Klienci lubią polować na okazje typu torby Wittchen w dyskontach Dyskonty już dawno przestały być sklepami stricte spożywczymi; fot. shutterstock

Według prowadzonych przez agencję badawczą Inquiry badań, polscy konsumenci kierują się przy wyborze sklepu w dużej mierze szerokim asortymentem i cenią sobie sklepy, które mają w ofercie „wszystko, czego potrzebuję”. Szczególnie atrakcyjne dla klientów są oferty dyskontów, które już dawno przestały być sklepami stricte spożywczymi.

W ofercie sieci takich jak Biedronka czy Lidl można znaleźć ubrania, obuwie, elektronikę, a nawet galanterię skórzaną, jak np. specjalna kolekcja firmy Wittchen sprzedawana w Lidlu pod koniec 2014 roku. Jednak tego rodzaju akcje w przypadku dyskontów są z zasady krótkoterminowe i wymagają dodatkowego wsparcia promocją w gazetce na dany tydzień.

- Trzeba podkreślić, że takie akcje stanowią nieodłączny składnik koncepcji sklepu dyskontowego, a wielu klientów wręcz poluje na takie okazje. W przypadku akcji z marką Wittchen nowością było to, że w ofercie dyskontowej pojawiły się produkty „z górnej półki” i mimo promocji, w wysokiej cenie. Markowe wyroby w dyskontach to nie jedyne zmiany w asortymencie wielkich sieci, jakie zaobserwowaliśmy w Inquiry na przestrzeni ostatnich miesięcy. Od jakiegoś czasu w Media Markt możemy kupić napoje, w H&M kosmetyki, a w drogeriach Rossman – żywność ekologiczną i produkty dla zwierząt. Dodatkowy asortyment sprawdza się pod warunkiem, że z punktu widzenia klienta ma on logiczne uzasadnienie. Warto zatem przyjrzeć się potrzebom odwiedzających daną sieć klientów - podkreśla Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

Według eksperta asortyment należy jednak wzbogacać z umiarem i w oparciu o preferencje grupy docelowej. Nietrudno bowiem o przykłady oferty dokładanej do podstawowego asortymentu nieco na siłę.

- Czy koniecznie chcemy kupować ubezpieczenia w kiosku z prasą? Albo hot dogi w księgarni? Jak zawsze, punktem wyjścia przy decyzji o wprowadzaniu nowego asortymentu powinny być potrzeby klienta. Warto zbadać, jak nowa oferta wpłynie na wizerunek sklepu  i satysfakcję z zakupów. Jeśli pozytywnie, to niech jedynym ograniczeniem we prowadzaniu nowych produktów lub usług będzie wielkość sklepu - podkreśla prezes Inquiry.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane