PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Klienci są skłonni zapłacić więcej, jeśli obsługa w sklepie będzie lepsza

Autor: pr 14 marca 2013 09:29

Aż 63 % Polaków przynajmniej raz w miesiącu rezygnuje z zakupów z powodu złej obsługi. Odpływ klientów prowadzi do pogorszenia się sytuacji firm i wpływa na ograniczenia miejsc pracy. Efekt skali tego zjawiska przekłada się bezpośrednio na spowolnienie gospodarcze i wzrost bezrobocia. Jak wynika z badań, 7 na 10 klientów byłoby skłonnych zapłacić więcej nawet o 13% jeśli mogliby liczyć na lepszą jakość obsługi.

REKLAMA

Realizowanie podjętych wcześniej decyzji zakupowych, bezpośrednio przełoży się na generowane zysku, wzmocnienie kondycji firm, a w konsekwencji do wzrostu zatrudnienia i poprawy formy rodzimej gospodarki. - Często nie zdajemy sobie sprawy z funkcjonowania tego jakże logicznego schematu- mówi Mirosław Bartoń, prezes zarządu Vision SecretClient, firmy, która prowadzi Polski Program Jakość Obsługi.

Nieprzerwanie od 6 lat Polski Program Jakość Obsługi realizuje stałe, trwające przez 365 dni w roku badanie, mające na celu poprawę jakości obsługi w polskich firmach i nawiązanie dialogu z konsumentami. W ramach multiplatformy jakoscobslugi.pl obliczany jest Polski Wskaźnik Satysfakcji Konsumentów - PCSI (Polish Customer Satisfaction Index), który mierzy zadowolenie klientów.

- Radzimy sobie coraz lepiej, jednak na tle Zachodu nadal jeszcze wypadamy słabo, dodaje Mirosław Bartoń.

W 2011 roku PCSI wynosił 48% i był dużo niższy od amerykańskiego wskaźnika (ACSI), który wówczas na poziomie 75,8%. - Od tego czasu, obserwujemy trend wzrostowy. W 2012 roku poziom satysfakcji polskich konsumentów sięgnął 61 %, co w porównaniu do 76,3 % w USA (IV kw. 2012) może sugerować, że wzorując się na zachodnich sąsiadach, rodzimym firmom coraz bardziej zależy na poprawie jakości obsługi - wyjaśnia Bartoń.

Jak wynika z aktualnych badań Polskiego Programu Jakości Obsługi za rok 2012, największy wzrost zadowolenia klientów w stosunku do roku 2011, bo aż o +22 punkty procentowe zanotowano w województwie zachodnio - pomorskim. Nieco mniejsza zmiana, +19 pkt proc., została zarejestrowana w łódzkim oraz opolskim, co w porównaniu do +1 pkt proc. w pomorskim i + 4 pkt proc. w wielkopolskim daje dobry wynik.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA