Klienci uciekają z hipermarketów, wolą kupować w mniejszych sklepach

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 7 czerwca 2011 09:01

Duże sieci handlowe nie przypuszczały, że inwestując w małe sklepy, same na siebie ukręcą bicz - dzisiaj klienci wolą robić zakupy właśnie tam, co odbywa się kosztem hipermarketów. Po tym jak Carrefour, Tesco, Biedronka i Lidl dotarły z marketami w wersji mini na osiedla mieszkaniowe oraz do małych miejscowości, klienci nie widzą już potrzeby jeżdżenia na zakupy do dużych aglomeracji - pisze Dziennik Gazeta Prawna.

Jak czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej, klienci uciekają z hipermarketów. Dlatego sieci handlowe będą przebudowywać wielkie sklepy w galerie handlowe. A na osiedlach otworzą setki małych placówek. To dobra nowina dla klientów: będzie bliżej na zakupy i tańszy towar.

Nowych hipermarketów powstanie raptem kilka. Za to te już istniejące rozrosną się jeszcze bardziej. Sieci zamierzają je powiększać i przebudowywać tak, aby pełniły funkcję galerii handlowych.

Zmianę zwyczajów zakupowych Polaków potwierdzają ostatnie badania na temat sytuacji małych sklepów w Polsce, jakie, na zlecenie katedry Poziomu Życia i Konsumpcji SGH, przeprowadziła firma Sesta. Wynika z nich, że już 23 proc. Polaków robi w małych marketach większe dwu-, trzydniowe zakupy, a 14 proc. - całotygodniowe. A jeszcze kilka lat temu w tego typu sklepach kupowaliśmy tylko drobne rzeczy, np. chleb albo cukier.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane