Klienci zmęczeni hipermarketami

Autor: wyborcza.biz 21 kwietnia 2015 09:47

Wielkie zakupy w hipermarketach zmęczyły polskiego klienta. Aby odnieść sukces, sklep musi być postrzegany jako tani, mieć produkty dobrej jakości i przede wszystkim znajdować się blisko domu - pisze wyborcza.biz.

Handel wielkopowierzchniowy w Polsce lata świetności ma za sobą. Popularność hipermarketów spada. Wielkie hale zbudowano na obrzeżach miast, a dojazd do nich z roku na rok jest coraz bardziej zakorkowany. Zapracowanie sprawia, że Polakom szkoda czasu na zakupowe wypady. W rezultacie konsumenci robią w hipermarketach coraz mniejsze zakupy i spędzają w nich coraz mniej czasu.

Lepiej radzą sobie pod tym względem supermarkety, ale ich sprzedaż według instytutu GfK jest pogrążona w stagnacji. Pieniądze konsumentów wyraźnie przesuwają się w stronę pozostałych typów sklepów, a według wyliczeń Nielsena w 2015 roku będzie to ponad 235 mld zł, bo tyle 14 mln gospodarstw wyda na żywność i inne dobra szybko zbywalne. Najszybciej mają się rozwijać dyskonty.

 



 
 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane