Klub Jagielloński o reportażu niemieckiej TV o patriotyzmie konsumenckim w Polsce

Autor: Klub Jagielloński 22 marca 2016 10:18

W niemieckiej telewizji publicznej MDR wyemitowano reportaż poświęcony patriotyzmowi konsumenckiemu w Polsce i Poli, wydanej przez Klub Jagielloński aplikacji mobilnej służącej do rozpoznawania polskich produktów. – Cieszymy się, że niemieckie media zainteresowały się patriotyzmem konsumenckim, bo to zjawisko od lat popularne w Niemczech i innych państwa Europy Zachodniej, a u nas wciąż raczkujący trend. Niedobrze jednak, że w materiale powielono szereg fałszywych stereotypów dotyczących patriotyzmu konsumenckiego – komentuje Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego.

Stowarzyszenie opublikowało film wraz z tłumaczeniem na język polski i komentarzem. - Aplikacja Pola ma służyć wybieraniu dobrych, polskich produktów i przełamaniu informacyjnej dysproporcji, która jest problemem naszych konsumentów. Badania pokazują, że Polacy pytani o najpopularniejsze produkty odpowiadają, że te najbardziej znane marki są polskie i kupując je chcą wspierać polską gospodarkę. Tymczasem wiele z identyfikowanych jako „polskie marki” lata temu zostało sprzedanych międzynarodowym koncernom, które cały czas chętnie w swoich przekazach reklamowych odwołują się do polskiej tradycji produktu. Pola powstała, by konsumenci mogli w prosty sposób pozyskać wiarygodne informacje i na tej podstawie podejmować samodzielne decyzję – informuje stowarzyszenie.

Obejrzyj reportaż

- Z faktu, że aplikacja koncentruje się na kwestiach finansowych redakcja MDR próbuje czynić nam zarzut. Jednak to właśnie kwestie kapitału, miejsca płacenia podatków czy prowadzenia w kraju badań i rozwoju są najistotniejsze z punktu widzenia rozwoju polskiej gospodarki. Mamy nadzieję, że wzrost zainteresowania patriotyzmem konsumenckim zachęci producentów do współpracy z krajowymi kontrahentami – czytamy w opublikowanym w mediach społecznościowych komentarzu Klubu Jagiellońskiego.

Wydawca zwraca również uwagę, że w materiale w fałszywy sposób przeciwstawiono wybieranie polskich produktów trendom pro-ekologicznym oraz że próbuje się redukować patriotyzm konsumencki do postaw protekcjonistycznych. - Kierowanie się przez konsumentów indywidualnymi preferencjami, w tym kwestią kapitału producenta, nie jest w żadnym wymiarze przejawem protekcjonizmu, ale esencją wolnorynkowej gospodarki. Badania potwierdzają, że osoby, które częściej kierują w swoich wyborach pochodzeniem produktu czy kapitałem producenta, częściej również wybierają produkty ekologiczne czy niemodyfikowane. Bardziej świadomy i lepiej poinformowany konsument jest, według nas, po prostu lepszym konsumentem, który dokonuje odpowiedzialnych wyborów – przekonuje wydawca Poli.

  • agro 2016-03-23 09:01:04

    Jeśli Niemcy krytykują coś w Polsce, to z grubsza oznacza, że rzecz jest dla Polaków pożyteczna.

  • Rzetelny dziennikarz 2016-03-22 12:22:38

    Szkoda, że nie podaliście linku do tego skandalicznego materiału video.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane