Knorr, Coca Cola i Milka najczęściej kupowanymi markami przez użytkowników mobilnych list zakupów

Autor: pr 7 lutego 2014 13:13

Listonic udostępnił agencji badawczej IRCenter dane o tym, co i kiedy na listach zakupów umieszczają jej użytkownicy. W 2013 roku największą popularnością cieszyły się produkty spożywcze - przede wszystkim warzywa i owoce, nabiał oraz przyprawy. Wśród wiodących kategorii produktowych, które umieszczono na ponad 0,5 mln list zakupów, znalazł się również chemia gospodarcza.

Pośród pięciu najpopularniejszych kategorii wyraźną sezonowość można było zaobserwować w segmentach produktów sypkich i przypraw, które w 2013 zyskiwały na zainteresowaniu w okresie świąt Wielkiej Nocy oraz w sierpniu (wzrost zainteresowania przyprawami orientalnymi). Co ciekawe, na początku wiosny oraz w wakacje na listach zakupów pojawiają się ubrania oraz soki i nektary.

Zdecydowana większość osób tworzy listy zakupów z myślą o konkretnym sklepie, w którym robi zakupy, lub celu, który chce osiągnąć, jak np.: ugotowanie wybranego posiłku, dieta czy zakup ubrań na nowy sezon wakacyjny. Sam fakt stworzenia listy może być traktowany przez marketerów jako moment podjęcia decyzji zakupowej, wyrażenie chęci nabycia określonego produktu, zaś zaznaczenie na liście zakupów produktów zakupionych - jako ostatni etap komunikacji z klientem. Jego wybór jest elementem oceny działań z zakresu shopper marketingu. Przyjęcie przez marketerów takiego myślenia o analizie zachowań konsumenckich w sklepie pozwala na dynamiczne ewaluowanie i optymalizowanie półki sklepowej, a także materiałów POS.
Wśród najczęściej pojawiających się na listach zakupów marek dominują FMCG: Knorr, Coca Cola, Milka, Domestos, Pampers i Danio oraz sieci handlowe, m.in. Tesco, Real, Biedronka i Lidl.
- Od ponad dwóch lat w IRCenter dla naszych klientów analizujemy i przetwarzamy różne zbiory danych - mobilnych, lokalizacyjnych, dyskusji konsumenckich czy działań promocyjnych; doskonale wiemy, iż ich praktyczne zastosowanie może wpływać na takie obszary jako optymalizacja marketing-mix, obsługa klienta czy działania z zakresu shopper marketingu. - tłumaczy Marcin Krzosek z IRCenter.
W tym zakresie IRCenter zrealizowało projekty m.in. dla ING Bank Śląski, Aviva Investors i Tesco Polska. 

Listonic jest to darmowa aplikacja pomagająca w planowaniu i robieniu zakupów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane