Kobiety częściej niż mężczyźni wybierają dyskonty, bo lubią promocje

Autor: wirtualnemedia.pl 10 marca 2015 13:40

Polki robiąc zakupy chętnie korzystają z promocji, jednak towarzyszy temu duży racjonalizm. Wśród osób scharakteryzowanych jako "oszczędni, racjonalni" kobiety stanowią 62%. Oznacza to, że częściej niż mężczyźni wybierają one produkty promowane, w dużej mierze korzystają z promocji w branży spożywczej i na bieżąco śledzą tam oferty promocyjne, a także częściej odwiedzają dyskonty.

Wprawdzie, niezależnie od płci, najbardziej popularnymi rodzajami promocji są obniżka ceny produktu lub usługi oraz większa ilość produktów za tą samą cenę, to jednak kobiety znacznie częściej niż mężczyźni korzystają z promocji polegającej na otrzymaniu dodatkowego produktu lub usługi gratis przy zakupie jednego produktu/usługi.

Ponadto kobiety znacznie mniej chętnie niż mężczyźni podają swoje dane osobowe, niezbędne do wzięcia udziału w promocji.

 

Połowa kobiet deklaruje, że chodzi do restauracji. Wybierając lokal kobiety znacznie częściej niż mężczyźni zwracają uwagę na różnego rodzaju szczegóły. Kobiety oceniają lokal pod różnymi względami, przy czym oprócz dobrego jedzenia, które jest najważniejsze bez względu na płeć, znacznie istotniejsze są dla nich takie cechy jak atrakcyjne ceny, dogodna lokalizacja czy krótki czas oczekiwania na zamówienie.

 

Kobiety częściej od mężczyzn wybierają restauracje lokalne i pizzerie sieciowe jako miejsca, gdzie spożywają posiłek. Patrząc na deklaracje respondentów, kobiety częściej są w stanie "przymknąć oko" na pewne niedociągnięcia w restauracji - niekompetentną obsługę czy niesmaczne jedzenie. Wprawdzie również deklarują, że takie elementy by im przeszkadzały w lokalu, ale w większym stopniu dopuszczają ponowne skorzystanie z takiej restauracji niż mężczyźni.

Kobiety nieco częściej niż mężczyźni odwiedzają kawiarnie - zarówno sieciowe, jak i niezależne. Z kolei znacznie rzadziej konsumują kawę na stacjach benzynowych. W kawiarni sieciowej kobiety najczęściej wybierają kawę latte (65%), kawę mrożoną (27%) oraz cappuccino (26%). Panie też częściej niż mężczyźni zamawiają inne napoje niż kawę, np. herbatę (19%).

Kobiety odwiedzają kawiarnie sieciowe z całkiem innych powodów niż mężczyźni. Głównym powodem dla kobiet jest spotkanie towarzyskie (42%) oraz zrobienie sobie przerwy podczas zakupów (31%).

Powyższe wyniki pochodzą z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia w 2014 r. (Sponsoring Monitor, Cafe Monitor, Monitor Promocji, Konsument w restauracji, Moda polska 2014).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane