Kobiety głównymi klientkami sklepów osiedlowych

Autor: dlahandlu.pl 6 czerwca 2011 11:22

Jak pokazują wyniki raportu przeprowadzonego w ramach drugiej edycji akcji "Tu mieszkam, tu kupuję'; prowadzonej przez Makro Cash&Carry, najczęściej w osiedlowych sklepach zaopatrują się kobiety w wieku 18-25 lat (w Warszawie); 26-35 w miastach ościennych do metropolii , np. w Piasecznie oraz w wieku 56+ w miastach satelickich (np. Radom.).

Klientkami sklepów osiedowych są kobiety najczęściej pracujące lub będące już na emeryturze z dwuosobowych gospodarstw domowych, w których dochód w gospodarstwie wahał się pomiędzy 2000-5000 osób miesięcznie. Prawie 2/3 klientów robi w nich codzienne zakupy, a co 4 kupuje w nich brakujące produkty. Kobiety robią zakupy wracając z pracy, jak i wybiegając z domu po brakujące towary.


Raport MAKRO ,,Sytuacja małych sklepów w Polsce. Małe sklepy osiedlowe" został przygotowany przy konsultacji merytorycznej prof. T. Słaby i prof. A. Dąbrowskiej z Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji SGH, które wraz z partnerami programu: Polską Federacją Producentów Żywności, Pracodawcami Rzeczpospolitej Polskiej oraz Slow Food Polska włączyły się w prace specjalnie powołanej Rady Programowej. Jej zadaniem będzie wspieranie lokalnego handlu w ramach drugiej odsłony programu ,,Tu mieszkam, tu kupuję", uruchomionego w 2009 roku. Do tej pory do programu zgłosiło się prawie 6,5 tysiąca właścicieli sklepów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane