PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Kobiety i mężczyźni robią zakupy inaczej

Autor: dlahandlu.pl 11 czerwca 2012 13:43

Kobiety kupują owoce i warzywa, mężczyźni papierosy i alkohol. Kobiety przywiązują wagę do estetyki sklepowego wnętrza, bacznie przyglądają się wartościom odżywczym produktów i ich pochodzeniu. Mężczyźni wbrew powszechnie panującej opinii, ma bardzo podobne zwyczaje. Choć zakupy robią zwykle oddzielnie, to aż ponad 40 proc. mężczyzn potrzebuje kobiecego towarzystwa. Jeden aspekt ich wspólnych zakupów jest podobny - na pierwszym miejscu stawiają świeże produkty i serdeczną obsługę.


Zgodnie w wynikami raportu „ODIDO - Rodzinne zakupy za rogiem" aż 61 proc. kobiet deklaruje, że kupuje z myślą o sobie owoce i warzywa. Tylko 31 proc. pań przyznało się do słodyczy. Za to ponad połowa badanych panów (53 proc.) pamięta o sobie podczas zakupów i kupuje dla siebie papierosy lub alkohol.

 

Kobiety i mężczyźni w większości robią zakupy samodzielnie. Prawie 60 proc. kobiet oraz blisko 50 proc. mężczyzn chodzi na zakupy bez osoby towarzyszącej. Na pewno przyczyną tego stanu rzeczy jest wprowadzony podział obowiązków domowych i chęć zaoszczędzenia czasu.

Mimo to 42 proc. panów potrzebuje obecności żon lub partnerek i woli się wybrać na zakupy razem z nimi. 

Kobiety bardzo cenią sobie przejrzystą ekspozycję asortymentu w sklepie, czytają etykiety produktów i używają toreb ekologicznych - każda kobieta zgodzi się z tym stwierdzeniem.  Blisko połowa męskiej części respondentów zwraca uwagę na kraj pochodzenia, skład produktów, czy ich rozstawienie na sklepowych półkach. Aż 45 proc. mężczyzn zadeklarowało używanie ekologicznych toreb. 

Jeżeli chodzi o charakterystykę lokalnych sklepów spożywczych, mężczyźni i kobiety okazali się zgodni. Oczekują bogatej oferty świeżych produktów oraz serdecznej obsługi. Niemalże połowa ankietowanych wybiera także sklepy, które wabią ich nowoczesnym wyglądem i estetycznym wnętrzem.

 

 

 


Raport „ODIDO - Rodzinne zakupy za rogiem" został opracowany na podstawie badania Omnibus na reprezentatywnej grupie Polaków (n=968), kwiecień 2012 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11370

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane