Kobiety są dla marketów budowlanych coraz ważniejszym klientem

Autor: MondayNews.pl 12 listopada 2015 10:16

Obecnie badania wskazują, że wśród sieci handlowych istnieje tendencja, aby grupa docelowa obejmowała także kobiety. Dlatego markety DIY zwiększyły asortyment o produkty, które są do nich adresowane.

Aby efektywnie dotrzeć do płci pięknej, zmieniono również sposób komunikacji sieci. Wewnątrz sklepu, a także na łamach gazetek promocyjnych pojawiły się przykładowe aranżacje wnętrz, na które panie zwracają dużą uwagę. Kobiety są niewątpliwie dla marketów budowlanych coraz ważniejszym klientem. Nie tylko podejmują wiele decyzji dotyczących funkcjonalności i estetyki wnętrz oraz dokonywania remontów, ale również coraz częściej same naprawiają proste rzeczy. W związku z tym potrzebują odpowiednich części i narzędzi. Chętnie kupują również artykuły ogrodnicze.

Widoczne są także zmiany w zakresie oferty i cen produktów porównywalnych. Mimo że obecnie na sklepowych półkach nadal dominują ubrania robocze dla mężczyzn, pojawiła się także odpowiednia garderoba dla kobiet i dzieci, która może się przydać w trakcie wspólnych prac w domu i ogrodzie. Ponadto, wraz z postępem cywilizacyjnym i technologicznym, konsumenci mają również do dyspozycji zdecydowanie szerszą paletę produktów. Zamiast jednego modelu danego urządzenia (np. wiertarki), mogą wybierać spośród bogatej i zróżnicowanej oferty sprzętów o odpowiednich parametrach technicznych i wielkości. Zmieniają się także zachowania konsumentów. Klienci często decydują się na zakup tanich produktów, nawet jeśli ich żywotność wynosi 3-5 lat. Po tym czasie kupują nowy, lepszy model, dlatego zwracają uwagę na niższe ceny. Sieci muszą zatem dokładnie śledzić, co konkurenci oferują w poszczególnych kategoriach i w jakich cenach – szczególnie istotna jest cena najniższego produktu w danej kategorii i ceny towarów porównywalnych (ten sam model lub takie same parametry). Optymalna strategia asortymentowa marketów typu DIY powinna zatem zaspokajać potrzeby klienta zarówno pod względem odpowiednio szerokiego asortymentu, czyli liczby oferowanych kategorii, jak i zagwarantowania dużego wyboru w obrębie każdej z nich.

Sieć Jula, która wyróżnia się na tle marketów DIY i określa siebie jako multimarket, ma odmienną strategię. Jej asortyment jest jeszcze szerszy niż konkurentów (działy sportowy, hobby – np. wędkarstwo, polowanie, AGD i wiele innych). Sieć ta przyjęła strategię podobną do Lidla – posiada produkty marek własnych we wszystkich kategoriach oraz asortyment znanych marek ograniczony do najpopularniejszych produktów. Jej oferta zawiera wiele artykułów sezonowych, dostępnych przez krótki czas. W Jula można szybciej zrobić zakupy, znaleźć wiele inspiracji i kupić dobre jakościowo produkty w przystępnych cenach.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane