PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Kodeks dobrych praktyk został przekazany sieciom do uzgodnień

Autor: PAP 25 listopada 2010 14:56

Międzyresortowy zespół, który zajmuje się monitorowaniem cen i marż handlowych, przygotował projekt kodeksu dobrych praktyk. Dokument ten został przekazany do konsultacji sieciom handlowym - poinformował w sejmie wiceminister rolnictwa Kazimierz Plocke.

REKLAMA

Chodzi o międzyresortowy zespół ds. "zwiększania przejrzystości rynku artykułów rolno-spożywczych i poprawy funkcjonowania łańcucha żywnościowego", który został powołany w lutym przez premiera Donalda Tuska. Jego szefem jest Plocke.
Wiceminister poinformował, że projekt kodeksu dobrych praktyk handlowych trafił również do konsultacji do producentów i przetwórców żywności. "Chcemy, by był on obowiązującym dokumentem i prawem w Polsce" - podkreślił Plocke.
"W kodeksie tym chcemy zapisać wszystkie zasady, które mają obowiązywać na rynku - od producenta żywności do konsumenta" - mówił wiceminister. Wyjaśnił, że chodzi o to, by można było zastosować "elastyczny mechanizm kształtowania cen" - jeżeli rośnie cena produktów rolnych, to także wzrastałaby cena detaliczna żywności i odwrotnie. "Tego mechanizmu obecnie nie ma. Jest determinacja zespołu, by te kwestie rozstrzygnąć" - powiedział Plocke, odpowiadając na pytanie Wojciecha Szczęsnego Zarzyckiego (PiS) w tej sprawie.
Wiceszef resortu rolnictwa dodał, że zespół otrzymuje na bieżąco informacje o cenach produktów rolnych, które będzie przekazywać konsumentom, tak by mogli dowiedzieć się, ile kosztuje surowiec danego produktu.
Zespół chce też zastanowić się nad kwestiami zmian legislacyjnych, np. w ustawie o cenach czy innych ustawach, by wdrożyć elastyczny mechanizm cen - zaznaczył Plocke.
"Mamy nadzieję, że stworzymy własny projekt ustawy, który będzie odpowiadał naszym oczekiwaniom" - powiedział. Zaznaczył jednak, że na takie rozwiązania potrzebny jest czas, a zespół pracuje dopiero od kilku miesięcy. 

Zespół został powołany z inicjatywy ministra rolnictwa Marka Sawickiego. Jednym z powodów takiej inicjatywy było narzucanie przez sieci handlowe różnych dodatkowych opłat (poza marżami), którymi odciążani byli dostawcy żywności. Np. dotyczyło to opłat za wprowadzenie towaru do sprzedaży lub za miejsce na półce sklepowej.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA
  • Max

    4,98

  • Śr

    3,29

  • Min

    2,32

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA