Kolejna próba wyłudzenia towaru, oszuści udawali pracowników sieci ASDA

Autor: www.dlahandlu.pl 4 sierpnia 2015 11:13

Ambasada RP w Londynie podała, że w ostatnich dniach miała miejsce kolejna próba wyłudzenia towaru od firmy z Polski przez osobę podszywającą się pod pracownika firmy ASDA. Niedawno podobny przypadek zanotowano z osobą udającą przedstawiciela sieci Iceland.

Oszuści kontaktujący się z polską firmą posługują się prawdziwymi danymi kontaktowymi, dokumentami handlowymi  oraz danymi osobowymi jednego z dyrektorów firmy ASDA. Przestępcy posługują się także nieistniejącym adresem e-mailowym (groceries.asda@asda-stores-limited.com).

MSZ przypomina, że procedura sprawdzania towarów przez duże sieci handlowe jest skomplikowana i długotrwała. Może to zająć kilka, a nawet kilkanaście miesięcy, zanim towar pojawi się na półce sklepowej. Dlatego też każda próba transakcji “FLASH”, natychmiastowej to prawie stuprocentowa pewność, że jest to chęć wyłudzenia towaru przez oszustów.

Dotychczas Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Londynie zaobserwował próby wyłudzenia towarów trwałych, gospodarstwa domowego ale także napojów, warzyw oraz słodyczy. Jednakże  każdy towar FMCG może być przedmiotem podobnego oszustwa.

Przypomnijmy, oszustwo polega na tym, że grupa przestępcza składa duże zamówienie lub ofertę sprzedaży towarów posługując się np. podobnymi adresami mailowymi lub danymi kontaktowymi istniejącej firmy. Nieświadomy producent lub dostawca wysyła zamówienie pod fałszywy adres, które trafia w ręce oszustów lub też płaci za towar, którego nigdy nie dostaje. 

Oszuści podszywają się pod duże sieci handlowe, jak ASDA, Tesco, Morrison’s, Waitrose, Aldi, Lidl, Sainsbury’s, Iceland czy Marks & Spencer.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane