Kolporter bada jakość usług z pomocą tajemniczego klienta

Autor: dlahandlu.pl 11 maja 2010 13:09

Kolporter wprowadził program „Złoty Klient", którego celem jest udoskonalenie obsługi w salonikach prasowych. Dlatego firma wynajęła„tajemniczych klientów", którzy wizytują saloniki na terenie całego kraju.

Program „Złoty Klient" został uruchomiony 6 kwietnia. Tajemniczy klienci odwiedzili do dziś kilkaset saloników, okazało się, że blisko połowa sprzedawców w praktyce stosuje satysfakcjonujące standardy obsługi klienta, dlatego zgodnie z założeniami programu otrzymali upominki - karty PayPass doładowane kwotą 50 zł. Tajemniczy Klienci nadal będą regularnie odwiedzali wszystkie saloniki - nawet te położone w najmniejszych miastach.

- Przygotowanie tego projektu zajęło nam kilka miesięcy, zanim zdecydowaliśmy się na jego uruchomienie, prowadziliśmy szerokie konsultacje z partnerami, czyli osobami odpowiedzialnymi za obsługę w salonikach prasowych. Prawie 90 procent naszych partnerów opowiedziało się za wprowadzeniem jednolitych standardów obsługi - mówi Mateusz Wiśniewski, prezes Kolportera Sieci Handlowe. - Podstawowym założeniem programu „Złoty Klient" jest dostarczenie partnerom i ich współpracownikom materiałów edukacyjnych, które pomogą im w uporządkowaniu często intuicyjnej wiedzy na temat zasad profesjonalnej obsługi. Dzięki wizytom „tajemniczych klientów" możemy zrealizować także dwa dodatkowe cele - przeprowadzić audyt jakości obsługi klienta w naturalnych sytuacjach sprzedażowych oraz natychmiast omówić ze sprzedawcą wyniki tego audytu i w przypadku pozytywnego rezultatu, wręczyć nagrodę.

Program „Złoty Klient" został przygotowany we współpracy z firmą doradczą AMPS, która prze kilka miesięcy prowadziła szczegółowe badania dotyczące jakości obsługi i oczekiwań klientów saloników prasowych. We wdrożeniu tego programu wspierała Kolportera Sieci Handlowe firma Catman Polska, a firma Inquiry pomaga w monitorowaniu wyników. Uruchomienie programu ma na celu nie tylko zwiększenie przychodów w salonikach, lecz także pozytywne wyróżnienie się tej sieci na tle konkurencji działającej w tym segmencie rynku.

- W materiałach edukacyjnych, które zostały dostarczone do partnerów można znaleźć bardzo jasno i sugestywnie opisane wszystkie kluczowe zasady obsługi klientów, a także wskazówki dotyczące aktywnej sprzedaży. Bardzo ważne jest, aby partnerzy na bieżąco przekazywali wiedzę zawartą w tych materiałach swoim pracownikom, bo przyjazny i profesjonalny wizerunek naszej sieci zależy przecież od wszystkich sprzedawców - podkreśla M. Wiśniewski. Pierwszą osobą, która uzyskała 100% wynik w prowadzonych do tej pory badaniach standardów obsługi klientów jest pan Adam Kondzior, prowadzący salonik prasowy przy ul. Sikorskiego w Łapach.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kitty 2014-05-21 08:42:04

    Chore podejście do pracownika, któr pracuje na dziwnych umowach bez zabezpieczenia, prawa do opiki zdrowotnej , za psie grosze. Złoty klient to program depczący godnośc człowieka. rozumiem ,że mozna kogoś skarcić, dac komus nagane, ale zwolnić, bo jasnie panu złotemu nie zaproponowano badziewnego napoju energetycznego, trującego już w nazwie, to sprawa, która powinna mieć swoje zakończenie w sądzie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane