Kolporter Service chce wejść na giełdę w 2011 roku

Autor: dlahandlu.pl 23 września 2010 23:04

Kolporter Service chce wejść na giełdę w 2011 roku

Krzysztof Klicki, właściciel Grupy Kolporter zapowiada połączenie trzech spółek działających w sektorze handlowym: Kolportera DP dystrybutor prasy w Polsce), Kolportera Service (największy gracz na rynku terminali, dystrybutor towarów FMCG) i Kolportera Sieci Handlowe (sieć saloników prasowych) i wprowadzenie ich na giełdę jako jednej spółki.

Dzięki tej konsolidacji powstanie podmiot o obrotach rzędu 3,5 mld oraz EBITDA ponad 100 milionów złotych, działający zarówno na rynku hurtowym jak i detalicznym, prowadzący sprzedaż tradycyjną jak i rozwijający nowoczesne kanały sprzedaży (usługi terminalowe i sprzedaż elektroniczną).

- Kiedyś wydzielaliśmy spółki aby dać im możliwość dynamicznego wzrostu teraz naszą odpowiedzią na sytuacje rynkową jest ich ponowna integracja. Połączenie da nam wymierną korzyść w postaci synergii kosztów, szczególnie w obszarze logistyki. Bardzo istotne znaczenie ma też integracja pionowa (handel plus detal) pozwalająca połączonemu podmiotowi generować znacznie wyższe przepływy finansowe, a tym samym skokowo zwiększyć potencjał inwestycyjny. Następnym krokiem, który bardzo poważnie biorę pod uwagę jest debiut giełdowy, być może nastąpi już w okolicach września 2011 roku - mówi Krzysztof Klicki. - Dzięki giełdzie chcemy pozyskać środki potrzebne do udziału w konsolidacji rynku, a mamy duże aspiracje by być w tej dziedzinie aktywnym graczem.

Marka Kolporter będzie odtąd używana wyłącznie przez spółki działające w sektorze handlowym. W 2009 r. Grupa Kolporter osiągnęła przychody w wysokości 3,8 mld zł. Spółka Kolporter Service należy do grupy Kolporter, a jej właścicielem jest Krzysztof Klicki - osobiście posiada 2/3 udziałów, a pozostałe 1/3 udziałów kontroluje poprzez należącą do niego spółkę-matkę.

Kolporter Service jest największym polskim dystrybutorem doładowań prepaid - firma dysponuje siecią ponad 18 000 terminali (drugi co do wielkości rynkowy konkurent posiada około 9000 terminali). Spółka jest w pierwszej piątce dystrybutorów wyrobów tytoniowych, zajmuje czołową pozycję wśród dystrybutorów impulsowych artykułów spożywczych. Firma weszła na rynek marek własnych, wprowadzając napoje energetyczne i izotoniczne o kilku smakach. W planach jest powiększenie tej oferty o mrożone herbaty, słodycze, leki OTC i wodę mineralną.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane