PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Komentarz: "Nieudana" promocja nie powinna zaszkodzić markom Lidla

Autor: pr, dlahandlu.pl 15 listopada 2016 11:41

W ostatnim czasie głośno było o promocji sieci sklepów Lidl – „Sprytnie i tanio”. Przetestowana wcześniej w Niemczech i w Szwajcarii akcja, w Polsce dość szybko została przerwana przed czasem z powodu występujących na szeroką skalę zwrotów kosztów, z jakich korzystali klienci. Czy wcześniejsze zakończenie promocji wpłynie negatywnie na wizerunek Lidla lub sprzedawanych przez niego produktów własnej marki?

REKLAMA

- Promocje typu "Gwarancja Zwrotu" są najczęściej stosowane przy wprowadzaniu nowych produktów lub próbie przełamania naturalnej obawy większości konsumentów przed zakupem i użyciem nieznanego produktu. Lidl zsynchronizował swoją akcję z kampanią medialną, bazującą na autorytecie znanej agencji badawczej, która mówiła iż: "w badaniu GfK większość konsumentów potwierdziła, że produkty marek Lidla są co najmniej tak samo dobre jak produkty znanych producentów". Łączenie tych dwóch mechanizmów jest bardzo rzadkie i powinno dać wyjątkowo mocne skutki dla marek Lidla, z tym, że okazało się, że organizatorzy akcji pominęli typowe zabezpieczenia skali ewentualnych "nieusatysfakcjonowanych klientów". Typowe zabezpieczenia to konieczność jednoczesnego posiadania paragonu i zwrot całego lub większej części zakupionego produktu. Lidl uznał, że wystarczy oddać puste opakowanie, bez żadnych ograniczeń ilościowych i to pogrążyło całą promocję. Szybkie zakończenie promocji było zgodne z regulaminem i pomimo oficjalnego oburzenia wielu klientów, nie powinno wpłynąć na wizerunek marek własnych Lidla. U większości klientów występuje mechanizm zrozumienia oczywistej pomyłki organizatora. Kolejne podejście do tego typu promocji będzie już dla Lidla dużo trudniejsze - komentuje Wiktor Miałkowski, Partner Pro Business Solutions.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA