Komisja Etyki Reklamy: Reklama sklepu OleOle.pl promuje agresywne zachowania

Autor: press.pl 15 kwietnia 2013 12:17

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama sklepu internetowego OleOle.pl promuje agresywne zachowania i poniża kobiety - czytamy w press.pl

Chodzi o internetową i zewnętrzną reklamę marketów OleOle.pl (Euro-net), prowadzoną pod koniec ub.r. W spocie pt. „Uderzająca oferta" reklamującym laptop widać, jak rękawica bokserska uderza kobietę. Jednak jej zniekształcona twarz w dalszym ciągu jest uśmiechnięta. Całość kwituje hasło: „Uderz do OleOle.pl".

Według skarżących reklama zachęca do przemocy i budzi wyłącznie negatywne emocje, sugerując, że bicie sprawia im radość.

Przedstawiciele Euro-netu w odpowiedzi na te zarzuty podkreślali, że za pośrednictwem kampanii chcieli przyciągnąć jak największą grupę klientów, nie zaś promować przemoc. Ich zdaniem kreacja została utrzymana w żartobliwej konwencji.

Jednak zdaniem zespołu orzekającego KER reklama nie tyko promuje agresję i poniża kobiety, ale też zagraża fizycznemu, psychicznemu oraz moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Ponadto komunikacja w spocie nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej.

Firma Euro-net odwołała się od decyzji KER - podaje press.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane