Komisja Europejska chce zmian w branży e-commerce

wnp.pl 14 października 2013 09:21

Internetowy system rozstrzygania sporów i jasne przepisy zawierania umów konsumenckich chroniących konsumenta, a także system odpowiedzialności za jakość sprzedawanych towarów mają poprawić jakość handlu - informuje wnp.pl.

Nowe rozwiązania będą częścią przygotowywanej dyrektywy o prawach konsumenckich. Z kolei przepisy wdrażające dyrektywę o sprzedaży konsumenckiej (1999/44/WE) zostaną włączone do Kodeksu.

Jednym z impulsów do zmian regulacji prawnych jest „Tablica wyników dla rynków konsumenckich 2013" opublikowana przez Komisję Europejską. Wynika z niej, że 33 proc. mieszkańców Europy robiących zakupy przez Internet ma zaufanie do sprzedawców internetowych krajowych lub z innych państw UE, a 26 proc. ufa tylko rodzimym dostawcom. W przypadku Polski jest odwrotnie: 28 proc. głosów w pierwszym przypadku i 34 w drugim. Całkowity brak zaufania do sprzedaży internetowej deklaruje 29 proc. obywateli (w Polsce - 22).

Polacy przez Internet kupują przede wszystkim w sklepach zlokalizowanych w kraju (63 proc.), tylko 8 proc. kupuje w sklepach zagranicznych, a pozostali nie uczestniczą w handlu internetowym. Ponad jedna trzecia kupujących doświadczyła opóźnień w dostawach, 9 proc. w ogóle nie otrzymało zamówionego towaru z polskiego sklepu, a tylko 2 proc. ze sklepów zagranicznych.

Wyniki badań nie są zatrważające zarówno w przypadku e-commerce, jak i innych form sprzedaży, Komisja Europejska uważa jednak, że zmiany przepisów przyczynią się do podniesienie standardów handlowych i lepszej obsługi konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane