REKLAMA
REKLAMA

Komputronik ze wzrostem zysku brutto o 18,2 proc.

Autor: pr/dlahandlu.pl 2 grudnia 2014 12:33

Komputronik S.A. dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce oraz operator sklepu internetowego z elektroniką w pierwszym półroczu roku obrotowego 2014/2015 odnotował skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 1,01 mld zł (wzrost o 28,7 proc.) oraz 13,88 mln zł zysku z działalności operacyjnej (wzrost o 75,7 proc.).

REKLAMA
- Zachowujemy niemal dwukrotnie szybszą dynamikę wzrostu zysku na sprzedaży wobec wzrostu kosztów. Od wielu kwartałów jest to stała tendencja - komentuje Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik S.A. Po raz pierwszy w historii spółki w wynikach za półrocze możemy pochwalić się ponad miliardowym obrotem - dodaje.

W zakończonym drugim kwartale, zysk brutto na sprzedaży wyniósł 75,12 mln zł wobec 63,57 mln rok wcześniej (wzrost o 18,2%). Wzrost kosztów działalności Grupy był niemal dwukrotnie wolniejszy i wyniósł 9,3%. Poprawie uległ wskaźnik udziału kosztów działalności w przychodach - w poprzednim roku wynosił on 7,3%, natomiast w minionym półroczu spadł o ponad 1% i wyniósł 6,2%. Zmiany odczytów najważniejszych wskaźników pozwoliły na osiągnięcie lepszych wyników operacyjnych i wypracowanie 17,94 mln zł EBITDA wobec 10,27 mln zł EBITDA rok wcześniej (wzrost o 74,7%).

Grupa Komputronik osiągnęła zysk brutto na poziomie 10,39 mln zł oraz zysk netto o wartości 8,33 mln zł wobec odpowiednio 2,76 mln zł (wzrost o 277%) i 6,26 mln zł (wzrost o 33%). Na wyniki wpływ miało zdarzenie o charakterze jednorazowym - księgowe skutki zawarcia ugody przez Grupę Komputronik ze spółką Clean & Carbon Energy SA. Po oczyszczeniu bilansu ze zdarzeń o charakterze jednorazowym, wyniki porównywalne wynoszą: skonsolidowany zysk netto 6,73 mln zł wobec 4,47 mln zł rok wcześniej (wzrost o 50,5%), jednostkowy zysk netto 6,38 mln zł wobec 3,42 mln zł rok wcześniej (wzrost o 86,5%)

Spółka odnotowała wzrost we wszystkich kanałach sprzedaży, przy czym najbardziej dynamiczna zmiana nastąpiła w sektorze B2B, czyli w sprzedaży do przedsiębiorstw, co z pewnością związane jest ze stałym rozwojem Spółki Komputronik Biznes i jej pierwszymi sukcesami w ramach obsługi placówek medycznych (w ramach działu Komputronik Biznes Health Care), znaczącym zwiększeniem skali działania Idea Nord oraz sukcesami Komputronik API i współpracującej Movity. Dynamiczny wzrost sprzedaży na poziomie 23% odnotowano także w kanale sprzedaży do konsumentów, tj. w salonach sieci Komputronik i przez internet. Stanowi to blisko trzykrotnie większy wzrost niż ten, który całościowo odnotował rynek.

Stale rozwijamy naszą sieć sprzedaży. Wzrasta sprzedaż do salonów franczyzowych, jednak większy nacisk kładziemy na rozwój modelu agencyjnego. Wiele salonów, które dotychczas prowadzili franczyzobiorcy, rozpoczyna działalność jako nasze agencje, co jest korzystne dla naszych partnerów, gdyż gwarantuje salonom silniejszą pozycję na rynkach lokalnych - dodaje Wojciech Buczkowski.

 

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA