PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Koncerny zminiejszają gramatury i obniżają ceny, by sprzedawać produkty po 1 euro

Autor: gazeta.pl/Wall Street Journall 16 sierpnia 2013 09:20

Ubóstwo wróciło do Europy, a ludzie dokładnie liczą każdy grosz - mówi szef koncernu Unilever. Dlatego sklepy i znane marki zmniejszają pojemność swoich opakowań, tak aby można je było sprzedawać po cenie 1 euro i w ten sposób przyciągnąć klientów do sklepów - czytamy w gazeta.pl, która cytuje Wall Street Journal.

REKLAMA
Dziennik wskazuje na to, że specjalnie przystosowane produkty w cenie 1 euro wypuściły na rynek tak znane koncerny, jak: Unilever, Danone, Starbucks czy McDonald's. To pomysł znany z USA, gdzie furorę robią tzw. dollar stores, czyli sklepy, w którym wszystkie lub większość towarów kosztują po 1 dolarze za sztukę.

- Na całym kontynencie mamy grupę 120 milionów ludzi, która znalazła się w ubogim segmencie rynku. Dlatego musimy dopasować nasze marki do potrzeb tych konsumentów, którzy w trudnych czasach ledwie wiążą koniec z końcem - mówi Jan Zijderveld, szef europejskiego oddziału Unilevera.

- Podanie takiej ceny ma błyskawiczny wpływ na konsumenta - przyznaje w rozmowie z "WSJ" Massimo Bellandi, który sam prowadzi stoisko "wszystko za 1 euro". Odkąd sprzedaje tylko produkty warte 1 euro, obroty zwiększyły mu się o 20 procent.

Aby zmieścić się w cenie 1 euro, znane firmy często zmniejszają pojemność swoich produktów. Ale też naciskają na sieci handlowe jak francuski Danone, który wcześniej sprzedawał Danette - czekoladowy pudding w czteropakach w cenie 1,39 euro, a obecnie sprzedaje je po 1 euro. Podobnie robi Unilever - do 1 euro ściął ceny za popularne lody w rożku Cornetto czy detergent Surf w Hiszpanii. Podobnie robią też bary - Starbucks w Europie sprzedaje np. małe ciasteczka czy croissanty po 1 euro, podobnie robi też McDonald's.

Według danych Eurostatu sprzedaż detaliczna z maja 2013 roku w porównaniu ze styczniem 2010 roku spadła w strefie euro o 2 proc. Najmocniej, bo aż o 25 proc. - w Grecji. O 18 proc. mniej kupowali w tym czasie Hiszpanii, o 15 - Portugalczycy. Włosi zanotowali w tym czasie 4-proc. spadek sprzedaży, a Irlandczycy - 2-proc.

  • Marta 2013-08-28 14:51:37

    do P. Nie średniowiecze , tylko wygoda i lenistwo. Po co mam się męczyc i przeliczać na litry czy kg. Poza tym nie zawsze łatwo dostrzec w ogóle cenę. Często cena jest niewidoczna. Wtedy produktu nie kupuję. Spotykam się często z brakiem cen w hipermarketach czy większych sklepach spozywczych . Poza tym przyzwyczajona jestem do wiekszych opakowań i rezygnuję z zakupu mniejszych opakowan.

  • P. 2013-08-28 14:16:00

    To znaczy, że ludzie już nie patrzą na cene/1l/1kg/itp.? Czizas średniowiecze jakieś..

  • A 2013-08-26 14:11:12

    Prawda ja dokładnie robię tak samo.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16151

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA