PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Kondej Marketing: Tesco i Biedronka walczą o tytuł lidera na rynku

Autor: dlahandlu.pl 18 stycznia 2011 15:06

Liderem łącznego Rankingu pozostała sieć hipermarketów Tesco, która utrzymała niewielką przewagę nad Biedronką. Tesco potrafiło dosyć skutecznie ograniczyć przewagę cenową Biedronki wprowadzając linie produktów w 'cenach dyskontowych", mając przy tym znacznie szerszy asortyment. Biedronka natomiast jest niekwestionowanym przodownikiem w zakresie dynamiki rozwoju.

Skuteczna strategia Tesco zaowocowała również wyraźnym awansem tej sieci supermarketów z pozycji 11. na dziewiątą. Awans na wysoką ósmą pozycję zanotowała również sieć Muszkieterów. Ich sklepy Intermarche po dokonywanym remodelingu pozbywają się prowincjonalnego wizerunku, jaki niechlubnie pozyskały w poprzednich latach.

Sieć Żabka spadła z ósmego na dziesiąte miejsce, co wynika głównie z faktu, iż małe sklepy nie były ulubionym miejscem zakupów Polaków w okresie świąteczno-noworocznym. Trudniej jest również obecnie pozytywnie ocenić stabilność rozwoju tej firmy, skoro nie wiadomo, kto stanie się wkrótce nowym jej właścicielem i jakie podejmie decyzje strategiczne.

Z dziesiątki „wypchnięte" zostały również supermarkety Piotr i Paweł, które mimo tego nadal godnie bronią honoru rodzimego handlu w konfrontacji z „multinationals". Wielkim wyzwaniem dla tej firmy w 2011 roku będzie utrzymanie tempa rozwoju ilościowego przy zachowaniu wysokich standardów jakościowych, charakteryzujących te sklepy.

W kategorii supermarketów trzy czołowe firmy tj. Intermarche (70,94), Tesco (70,32) i Piotr i Paweł (70,24) dzieli minimalna równica zaledwie 0,70 punktu. Oznacza to, że każda z tych sieci może objąć berło przywództwa już w następnej edycji Rankingu. Warunkiem jest dalsza zauważalna aktywność rynkowa, a przynajmniej utrzymanie dotychczas prezentowanych tendencji rozwojowych.

W formacie MSD (małych, średnich i dużych sklepów spożywczych) liderem pozostała sieć Delikatesy Centrum, która o przysłowiowy włos wyprzedza Lewiatana. Bardzo interesująco zapowiada się rywalizacja tych sieci w sytuacji ich przynależności do jednego właściciela, po przejęciu systemu dystrybucji Tradis i sieci Lewiatan przez Eurocash.

Największy postęp w ilość uzyskanych punktów wykazały dwie sieci Carrefour, czyli Market i Express. Firma ta zasadniczo zmieniła swoje koncepty w 2010 roku, a w roku bieżącym będzie z pewnością starać się dołączyć do ścisłej czołówki. Dotyczy to głównie osiedlowych sklepów Carrefour Express, których nowoczesna formuła franczyzowa w pewnością może przyczynić się do osiągnięcia ambitnego planu uruchomienia 200 placówek tego typu w kraju.

Oceny aktualnej edycji Rankingu Kondej Marketing dotyczą aktywności sieci detalicznych w grudniu i w okresie Nowego Roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane