Koniec tanich jaj? Ekspert PwC wyjaśnia

Autor: www.dlahandlu.pl 2 czerwca 2017 13:16

Koniec tanich jaj? Ekspert PwC wyjaśnia fot. shutterstock

W ostatnim czasie większość sieci handlowych zadeklarowała, że do 2020-2025 roku wycofa ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego. Wśród detalistów, którzy złożyli takie deklaracje są m.in. Auchan, Piotr i Paweł, Biedronka, Carrefour, Netto, Lidl czy Tesco. W ostatnich daniach taką decyzję podjęło także Makro. Czy w związku z tym konsumenci muszą przygotować się na spore podwyżki cena jaj?

- Niekoniecznie. Ceny mogą jedynie wzrosnąć ze względu na powolne zanikanie najniższej półki cenowej, ale nie powinna to być istotna zmiana - przekonuje Maciej Kroenke z PWC. 

-  Deklaracje sieci handlowych odnoszą się do dłuższej perspektywy czasowej. Sieci po prostu przewidują trendy dotyczące nie tylko tej kategorii asortymentowej, ale całego rynku. Najniższa półka cenowa, wiązana często z niską jakością produktów będzie powoli zanikać czy to w przypadku jaj, czy serów i wędlin. Pamiętajmy jednak, że jaja to ważna kategoria jeśli chodzi o postrzeganie cenowe. Sieci nie zdecydują się na znaczące podwyżki cen, ponieważ żadna z nich nie może sobie pozwolić na pogorszenie swojego wizerunku – wyjaśnia ekspert PWC.

Jak podkreśla Maciej Kroenke, deklaracje o wycofywaniu ze sprzedaży jaj „trójek” są częścią większego trendu migracji w stronę zakupu produktów lepszej jakości. – W wielu kategoriach, najtańsza półka cenowa po prostu zanika, jeśli nie bezpośrednio z półek sklepowych to przynajmniej z dużej liczby koszyków. Bardzo często jest zastępowana produktami value for money w stronę których kierują się konsumenci. Proces wygląda jednak inaczej w dużych ośrodkach miejskich, a inaczej w mniejszych lub na wsi. W dużych aglomeracjach klienci częściej poszukuje produktów typu:  „produkt polski”, „bez GMO” czy „bez konserwantów”. W małych ośrodkach ten trend jest słabszy - wyjaśnia nasz rozmówca i dodaje, że komunikaty typu „bez GMO” czy „z wolnego wybiegu” trafiają do konsumentów, którzy poszukują coraz lepszej jakości. Jajka „trójki” mają „złą prasę”, więc powoli przemija ich czas na sklepowych półkach. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11097

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane