Koniunktura w handlu się poprawia - Polacy więcej wydają na zakupy

Autor: Rzeczpospolita 3 sierpnia 2015 09:28

Poprawia się frekwencja w centrach handlowych, a sieci detaliczne z Biedronką na czele mają coraz lepsze wyniki. To pozytywna informacja dla całej gospodarki - informuje "Rzeczpospolita".

Mniej klientów i spadek cen, wymuszony deflacją, a także coraz ostrzejsza konkurencja na rynku, to realia, z jakimi musiały się zmierzyć firmy handlowe od połowy 2014 r. Jednak pierwsze miesiące 2015 r. pokazują, że koniunktura się poprawia.

Pokazują to np. dane Biedronki, która podała, że w pierwszym półroczu 2015 r. jej sprzedaż wzrosła o 11,7 proc., do prawie 4,5 mld euro. Dynamika przychodów w złotych była niewiele mniejsza: 10,6 proc. W ujęciu porównywalnym, czyli bez otwartych w tym okresie sklepów, sprzedaż była wyższa o 2,6 proc., mimo 3,3-proc. spadku cen żywności.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane