Konkurencja przyczyną spowolnienia ekspansji sieci Netto

www.portalspozywczy.pl 25 czerwca 2014 19:32

Sieć dyskontów Netto należąca do Dansk Supermarked otworzy w tym roku mniej sklepów niż wcześniej prognozowano.

Jak oświadczył Claus Juel-Jensen przyczyną spowolnienia ekspansji jest rosnąca konkurencja na wszystkich rynkach, na których działa sieć. Nie bez znaczenia jest też malejącą dostępność dobrych lokalizacji pod nowe markety.

Obecnie sieć Netto planuje otworzyć poza Danią między 30 a 40 sklepów w 2014 r. Tymczasem w zeszłym roku tylko w Polsce dyskont uruchomił aż 38 nowych sklepów. Plany odnośnie Polski zakładały ok. 50 nowych placówek w 2014 r.

Od początku roku sieć Netto powiększyła się w naszym kraju o osiem sklepów.

Dansk Supermarked zapewnia, że wolniejszy niż wcześniej prognozowano rozwój sieci nie zmienia jej strategii długoterminowej, która zakłada podwojenie liczby sklepów Netto w Polsce, Niemczech i Szwecji, z ok. 800 do 1600.

Polska zajmuje w planach Netto szczególne miejsce, ponieważ to właśnie tutaj sieć inwestuje w ostatnich latach najmocniej. Inwestycje są niezbędne, aby mieć szanse w starciu konkurencyjnym z sieciami Lidl i Biedronka, które rozwijają się bardzo agresywnie.

Warto zauważyć, że Lidl stwarza również zagrożenie dla pozycji Netto w Szwecji, gdzie po kilku latach spowolnienia rozwoju, niemiecka sieć przyspieszyła ekspansję.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • polak 2014-06-26 08:55:34

    do domu dziady

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane