Konsekwencje starzenia się społeczeństwa dla branży handlowej

Autor: dlahandlu.pl 24 listopada 2015 14:13

Polskie społeczeństwo się starzeje. Z jednej strony rośnie liczba dojrzałych klientów przyzwyczajonych do tradycyjnego robienia zakupów w sklepach stacjonarnych czy bazarach. Z drugiej strony pokolenie ludzi młodych jest bardzo „zwirtualizowane”. W konsekwencji rosną różnice między tymi dwoma grupami konsumentów w zakresie zwyczajów zakupowych. Jakie może mieć to konsekwencje - analizuje Paweł Bombola, manager w warszawskim biurze Simon - Kucher & Partners.

Wyobraźmy sobie, że co raz mniej osób robi zakupy w dużych sklepach, a jednocześnie ceny w tych sklepach rosną na skutek zmian podatkowych i znikającej ekonomii skali. Co to oznacza dla dojrzałego konsumenta? Wzrost cen, który może być trudny do „przełknięcia” ze względu na ograniczenia dochodowe. Już dziś sieci handlowe powinny się zastanowić, w jaki sposób zareagować w takiej sytuacji i co zrobić, aby zainteresować zakupami u siebie „wirtualnych” klientów?

Zmiany społeczne to również zmiana sposobu życia i potrzeb konsumpcyjnych. 20 lat temu standardem był obiad spożywany w domu. Obecnie, szczególnie w dużych miastach, coraz chętniej ludzie jedzą „na mieście”, często w pędzie. Co to oznacza? Wzrost znaczenia dostawców oferujących „szybkie jedzenie”. Współczesny konsument chce zjeść, szybko, zdrowo i tanio. Czy Twój dział handlowy jest gotowy, aby sprostać takim wymaganiom? Jeszcze do niedawna nikt nie myślał o sprzedaży żywności na szeroką skalę w Internecie. Obecnie pojawiają się start-upy, które oferują nie tylko świeżą żywność, ale świeżą żywność przygotowywaną według tradycyjnych receptur (ręcznie) lub żywność z najdalszych zakątków świata.

Jest zatem o czym myśleć. Granice, które wydawały się trwałe szybko znikają. Ponownie widzimy połączone wspólne działanie zmian technologicznych oraz zachodzących zmian społecznych. Sieci handlowe stają w obliczu kolejnych wyzwań - zauważa Paweł Bombola.

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane