Konsultanci sprzedaży bezpośredniej na miejsca spotkań z klientami wybierają centra handlowe

Autor: dlahandlu.pl 20 sierpnia 2015 12:56

Według badań przeprowadzonych w lutym br. przez IBRIS na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej prawie połowa ankietowanych (49%) przyznaje, że wielokrotnie korzystała z systemu sprzedaży bezpośredniej. Większość kupujących stanowią kobiety – 7 na 10 ankietowanych pań, które zetknęły się z systemem sprzedaży bezpośredniej, przynajmniej raz dokonało zakupu. W przypadku mężczyzn 4 na 10 nigdy nie zdecydowało się na zakup.

Badania pokazują jednak, że ponad jedna trzecia (35%) ankietowanych nigdy nie kupowała produktów oferowanych przez konsultantów. Największą grupę klientów branży stanowią osoby, które zdecydowały się na jednorazowy zakup (36%), zaś co dziesiąta osoba przyznaje, że często korzysta z tej formy zakupów.

Najpopularniejsze miejsca kontaktu z systemem sprzedaży bezpośredniej to dom - 56% wskazań i miejsce pracy - 31%. Na trzecim miejscu znajduje się wskazanie „konsultanci sami mnie znajdują” (12%). Nadal popularną metodą kontaktu są ulotki pozostawione w skrzynce pocztowej (9%), czterokrotnie zaś spadła efektywność mediów, w tym Internetu (5%).

Co dziesiąty ankietowany spotkał się z konsultantem na terenie szkoły lub uczelni (11%). Na popularności zyskują także centra handlowe (16%) i specjalnie wynajęte sale na prezentacje (9%).  Trend nawiązywania kontaktów z konsultantem poprzez Internet traci na znaczeniu: 14,7% wskazań w 2014 r. i 4,9% w roku bieżącym; podobnie mailing: 7,9% wskazań w 2014 r., 3% w 2015 r.  - na rzecz kontaktów osobistych.

Respondenci najczęściej nawiązują kontakt z przedstawicielami dzięki rekomendacjom znajomych (33%). Nowym trendem w pozyskiwaniu klientów jest znajomy konsultant (20%) versus 2% w ubiegłym roku.

Głównym i niezmiennym powodem dokonywania zakupów w systemie sprzedaży bezpośredniej jest według respondentów wygoda (43%). Na kolejnych pozycjach znalazły się: oferowane okazje (31%) oraz możliwość uzyskania fachowej wiedzy na temat oferowanych produktów (19%). Zmalała grupa respondentów niepotrafiących wskazać powodów dokonywania zakupów w systemie sprzedaży bezpośredniej (z 21% do zaledwie 4%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane