Konsumenci kupujący wielokanałowo więcej wydają na produkty spożywcze

Autor: dlahandlu.pl 10 września 2015 09:49

Zgodnie z wynikami badania “M-commerce. Kupuję mobilnie”, smartfon do celów zakupowych wykorzystuje 25 proc. respondentów, z tabletu w tym celu korzysta 12 proc. Najczęściej korzystamy z nich w domu - 83 proc. wskazań, w drodze do pracy bądź podróży - 44 proc., oraz w miejscu aktywności zawodowych - 37 proc. Co ciekawe, aż 21proc. konsumentów używa już urządzeń mobilnych w rozmaitych punktach sprzedaży, w tym w sklepach, czy restauracjach.

Za pomocą urządzeń mobilnych najczęściej dokonujemy zakupów z kategorii elektronika - 42 proc. badanych, produkty z kategorii moda wybiera 39 proc. respondentów, a kosmetyki wskazało 29%
Aż 55 proc. badanych wskazało, że kupuje te same marki omnichannelowo tzn. w więcej niż jednym kanale sprzedaży - offline, online i mobile. Za pomocą wielu kanałów najczęściej wybieramy elektronikę - 46 proc., produkty z kategorii moda - 41 proc., oraz kosmetyki - 34 proc. badanych. Preferencje zakupowe w podziale na płeć odpowiadają ogólnym skłonnościom zakupowym kobiet i mężczyzn w poszczególnych branżach - mężczyźni wielokanałowo najczęściej kupują produkty z kategorii elektronika - 53 proc., i motoryzacja- 32 proc., a kobiety wybierają branżę mody - 52 proc., oraz kosmetyki - 47 proc.

Konsumenci kupujący wielokanałowo wydają więcej na produkty z branży elektronika, kosmetyki i produkty spożywcze niż osoby dokonujące zakupów w jednym kanale, co ciekawe dla branży moda obserwujemy odwrotny trend.

- Kupowanie wielkonałałowe to trend, który będzie się nasilał wraz z popularyzacją zakupów w sieci.  Rosnący udział wielokanałowości w handlu elektronicznym, to również podpowiedź dla e-sklepów, które chcąc budować swoją przewagę na rynku powinny obserwować oczekiwania e-konsumentów, a następnie na nie odpowiadać. - tłumaczy Patrycja Sass - Staniszewska, członek zarządu w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

- To, co widać już wyraźnie na rynku, to postępująca profesjonalizacja konsumentów, którzy są coraz bardziej wymagający. Wystarczy spojrzeć, ile w badaniu zidentyfikowali i wskazali konkretnych wymagań, dotyczących funkcjonalności sklepu, bądź aplikacji mobilnej. Są też pragmatyczni. Mając do dyspozycji nowe technologie mobilne, chcą dokonywać zakupów wygodnie i niezależnie od kanału sprzedażowego być traktowani jako ten sam indywidualny, wartościowy klient - dodaje Katarzyna Czuchaj-łagód, dyrektor zarządzający Mobile Institute.

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1500 respondentów, w wieku 15 lat i więcej. Dane zbierano od 20 kwietnia do 15 maja 2015 r. To pierwsze badanie w Polsce, do przeprowadzenia którego wykorzystano nie tylko responsywne ankiety CAWI, ale również takie kanały jak e- i m-sklep, konta społecznościowe, mailingi i newslettery, a także fizyczne punkty sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane