Konsumenci stają się coraz bardziej ostrożni i wymagający

www.portalspozywczy.pl 17 października 2016 14:37

Polscy konsumenci, coraz częściej znudzeni niemal jednakową ofertą masowych marek, zniechęceni „chorobą ogórkową”, wściekłymi krowami, podejrzliwi wobec GMO, coraz chętniej sięgają po lokalne produkty - mówi Ewa Białek, Dyrektor Biura Handlu i Usług, DNB Bank Polska S.A.



- Lekarstwo na słońce i na deszcz...? Supermarket. Jeden z symboli zmian na polskim rynku. Wielkie powierzchnie sklepowe i półki z zagranicznymi produktami przez lata były magnesem dla konsumentów. Ale powoli być przestają. Do łask wracają małe osiedlowe bazary. W Polsce trend ten wciąż rozwija się, wzmocniony patriotyzmem lokalnym, nostalgią i powrotem do korzeni - mówi Ewa Białek, Dyrektor Biura Handlu i Usług, DNB Bank Polska S.A.

Dodaje, że konsumenci stają się coraz bardziej ostrożni i wymagający. Pragną odzyskać większą kontrolę nad swoim życiem, ograniczyć wpływy instytucji i marek poprzez lepszą kontrolę tego co, kiedy, gdzie i w jaki sposób konsumują oraz co i od kogo kupują. Trend związany z zakupem żywności lokalnej polega na docenieniu lokalności – produktów pochodzących z sąsiedztwa, z okolicy, z jakiegoś konkretnego regionu. W uproszczeniu – „lokalne” oznacza lepsze, zdrowsze, bardziej naturalne. 

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane