Konsumenci z Europy Zachodniej zwiększyli wydatki na FMCG o 4,3 mld euro

Autor: dlahandlu.pl za esmmagazine.com 17 sierpnia 2017 11:00

Według firmy badawczej Nielsen, konsumenci z Europy Zachodniej w ubiegłym roku wydali dodatkowe 4,3 mld euro na produkty FMCG. Odpowiada to wzrostowi o 0,9% w porównaniu z rokiem 2015.

Nielsen przeanalizował wydatki spożywcze na największych rynkach zachodnioeuropejskich ( Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Belgia, Austria, Portugalia, Wielka Brytania i Holandia). Największy wzrost sprzedaży zanotowały takie kategorie jak świeże produkty spożywcze i wyroby cukiernicze. Zanotowano też wzrost kategorii napojów alkoholowych, ale wynika on głównie ze wzrostu cen.

Sprzedaż świeżych artykułów spożywczych odpowiadała za  38% wzrostu sprzedaży (1,6 mld euro), wyrobów cukierniczych / przekąsek za 23% (1 mld euro), a napojów alkoholowych za 20% (849 mln euro). Razem te trzy kategorie odpowiadały za 80% zwiększonej sprzedaży.

Nielsen zauważył, że mniejsze przedsiębiorstwa mają obecnie 46,6% udziału w rynku, marka własna 36%, a dziesięciu największych producentów żywności ma 17,4% udziału w runku..

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10964

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane