Kosmetyki w internecie tańsze o 30 proc.

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2016 09:48

Portal Alleceny.pl podsumował zachowania konsumentów w oparciu o zakupy produktów kosmetycznych w online. - Kosmetyki są drugą, co do popularności kategorią produktów najchętniej poszukiwanych na naszym portalu – informuje Adam Rzepkowski z portalu Alleceny.pl. - Z naszych analiz wynika, że oferty sklepów internetowych są mocno konkurencyjne z uwagi na ceny oraz na ilość produktów, dostępnych w asortymencie. Rośnie także ilość sklepów online oferujących produkty kosmetyczne z kategorii „Eko”, obserwujemy również systematyczne poszerzanie tej oferty w sklepach obecnych na portalu.

W sklepach internetowych znaleźć możemy znacznie szerszą ofertę kosmetyków,
niż w sklepach stacjonarnych. Różnice w cenach w ofercie online i sklepów stacjonarnych sięgają nawet 30 proc. Z analizy Alleceny wynika, iż szczególnie panie upodobały sobie taki sposób robienia zakupów. Coraz więcej naturalnych i ekologicznych produktów znaleźć możemy online. To właśnie te kosmetyki cieszą się największym zainteresowaniem kupujących w internecie.

Nie ulega wątpliwości, iż w drogeriach internetowych oferta jest znacznie bogatsza i bardziej zróżnicowana. Dla przykładu www.perfectfresh.com oferuje blisko 10 000 produktów, Tesco.pl ma ich natomiast niespełna 2 500.

Wśród konsumentów szukających ofert na kosmetyki na portalu Alleceny dominują dwie grupy: kupujący produkty ekologiczne oraz „tradycjonaliści” dla których najistotniejsza jest cena. Najczęściej szukamy w sieci ofert na szampony, odżywki i maski do włosów, dezodoranty i… pasty do zębów. Z analizy portalu Alleceny.pl wynika, iż popularnością cieszą się zarówno mało znane, niereklamowane powszechnie produkty (jak np.: nowej marki Urtekram, dostępnej aktualnie w większości drogerii internetowych), jak również używany od pokoleń w większości domów krem Nivea, który jest dostępny we wszystkich sklepach z kosmetykami w ofercie.

Wśród osób, najbardziej zainteresowanych zakupami produktów kosmetycznych w internecie są konsumenci w wieku 25-34 lat. To grupa wiekowa, która w wielu przypadkach rozpoczęła już pracę, być może złożyła rodziny i docenia możliwość zaoszczędzenia nawet kilkunastu proc., którą to możliwość niewątpliwie dają zakupy w sieci. Drugą grupą w tym zestawieniu są osoby w wieku od 18 do 24 lat, dla których zakupy w sieci są czymś powszechnym, a ponadto stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami. 

3 na 4 klientów drogerii internetowych to kobiety. Panie poświęcają dużo czasu na szukanie nie tylko samych kosmetyków, ale i porad kosmetycznych czy opinii o produktach. Często decydują się na zakup produktów ekologicznych, trudno dostępnych w drogeriach stacjonarnych. Większa niechęć Panów do zakupu kosmetyków online może wynikać przede wszystkim z przyzwyczajenia. Bardzo często mężczyźni przez długi czas używają jednej konkretnej pasty do włosów bądź żelu pod prysznic, którą można nabyć w sklepie w okolicy i nie czują potrzeby zmian.

Zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn preferencje zakupowe ze względu na wiek układają się podobnie. Najczęściej po kosmetyki z internetu sięgają panie i panowie w wieku od 18 do 35 lat. Warto jednak zaznaczyć, że kobiety zdecydowanie wcześniej zaczynają szukać kosmetyków w internecie. Natomiast mężczyźni w wieku 35-44 zdecydowanie chętniej niż panie decydują się na takie zakupy online. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2016-05-17 12:42:02

    Ja stosuje naturalne surowce marki Calaya. Sama sobie robię kosmetyki z ich przepisów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane