Kosztem 190 mln zł Auchan wybudował galerię handlową w Łomiankach

www.portalspozywczy.pl 21 listopada 2012 21:27

Już 30 listopada w podwarszawskich Łomiankach ruszy hipermarket Auchan z galerią handlową. To czwarty hipermarket i trzecie centrum handlowe tej sieci w aglomeracji warszawskiej.


Francuski inwestor wydał na inwestycję w Łomiankach ponad 190 mln zł. - Koszt budowy takiego obiektu to ok. 100 mln zł, kolejne 90 mln zł to koszty inwestycji w infrastrukturę drogową i wodno-kanalizacyjną - mówi Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji Auchan Polska. Przedstawicielka sieci nie chciała zdradzić jaką kwotę sieć zapłaciła za działkę pod budowę kompleksu przy ul. Brukowej.

Centrum Handlowe Auchan w Łomiankach będzie miało całkowitą powierzchnię handlową 33,6 tys. mkw. Powierzchnia galerii z prawie 100 sklepami, punktami usługowymi i gastronomicznymi obejmie 17 tys. mkw.
- Galeria handlowa powstanie w dwóch etapach. W pierwszym już pod koniec listopada na powierzchni 5 tys. mkw. zostanie otwartych 50 sklepów, butików i punktów usługowych. Wiosną 2013 r. zakończymy rozbudowę galerii o kolejne 10 tys. mkw. - mówi Anna Gospodarek, Operational Manager Immochan, która będzie odpowiadać za Centrum Handlowe Auchan w Łomiankach.
- Chcemy aby galeria handlowa była miejscem spotkań i wypoczynku dla naszych klientów, a także centrum mody - dodaje. W obiekcie powstaną m.in. strefy wypoczynku dla dorosłych i zabawy dla dzieci, czytelnia, pojawią się duże ekrany, na których będzie można obejrzeć ważne wydarzenia sportowe i bajki.

Największą część galerii, bo aż 73 proc. powierzchni - zajmą marki modowe, w tym także sklepy z obuwiem i artykułami dla dzieci, 9 proc. zajmą punkty z ofertą kulturalną i wypoczynkową, zaś 8 proc. restauracje i bary. Pozostałą część obiektu zajmą m.in. usługi i salony oferujące kosmetyki.
Wśród najemców obiektu są m.in. marki 5 a sec, Bistro u Przyjaciół, Bytom, Camaieu, Calzedonia, CCC, Claire's, Cukiernia Sowai, Empik, Frederic Moreno, In Medio, Intimissimi, Jubitom, Kari, Krakowski Kredens, Lynx Optique, Matras Księgarnie, Orsay, Ryłko, czy Sephora.
Komercjalizacja pierwszej fazy galerii handlowej została zakończona, firma Immochan finalizuje obecnie umowy na powierzchnie w drugiej fazie rozbudowy galerii. - Do grona najemców dołączą duże marki modowe m.in. H&M. Z pozostałymi najemcami finalizujemy obecnie rozmowy - dodaje Anna Gospodarek. Jednak jak zaznacza większość lokali drugiego etapu jest już wynajętych.
Magnesem dla klientów i głównym najemcą kompleksu jest hipermarket Auchan, którego hala sprzedaży ma ponad 12 tys. mkw. powierzchni handlowej. Około 1,2 tys. mkw. zajmie także "Ogród zewnętrzny", w którym klienci będą mogli kupić rośliny i akcesoria ogrodowe.
Klienci centrum będą mogli skorzystać z parkingu na ok. 1800 miejsc postojowych.
Dotychczas Grupa Auchan zainwestowała w Polsce - w centra handlowe, tereny i infrastrukturę - ponad 4 mld zł, z czego ok. 600 mln zł w infrastrukturę drogową, wodno-kanalizacyjną przekazaną gminom.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane