Koszyk cen: 50 produktów w dyskontach kupimy od 250 do 272 zł w zależności od sieci

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2013 10:41

Koszyk cen: 50 produktów w dyskontach kupimy od 250 do 272 zł w zależności od sieci

Majowy monitoring cen dlahandlu.pl przynosi kolejne informacje o rozwarstawianiu polityki cenowej sieci dyskontowych. O ile w marcu różnice między czterema badanymi sieciami handlowymi wahały się w graniach 5-7 zł przy zakupach za ok. 250 zł, to w kwietniu było to już ok. 15 zł a średnia cena Koszyka skoczyła do 260 zł. W maju rozwarstwienie wzrosło do 22 zł, a średnio Koszyk 50 produktów w dyskontach kosztuje nadal ok. 260 zł.

A oto szczegółowe wyniki majowego badania Koszyka cen dlahandlu.pl:

W maju Lidl zaproponował zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie 249,86 zł we wszystkich lokalizacjach. Miesiąc temu ceny w sklepach z szyldem Lidla wahały się od 252,86 zł w Poznaniu do 254,96 zł w większości lokalizacji. Wpływ miała na to m.in. obniżka cen proszku do prania, pomidorów i polędwicy. W tym samym czasie podrożały owoce cytrusowe i kurczak oraz masło. 

Sieć Netto przedstawiła ofertę na poziomie od 257,80 zł do 258 zł. Miesiąc wcześniej ceny w tej sieci wahały się od 254,92 w Poznaniu do 255,06 zł w pozostałych miastach. Podwyżka to głównie skutek wyższej ceny jabłek i papryki oraz masła. 

W połowie maja w sieci Biedronka Koszyk 50 produktów można było nabyć w cenie 272,67 zł w porównaniu z 263,52 zł miesiąc wczesniej. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 9 zł przy zakupie 50 produktów w porównaniu z kwietniem br. W sieci Biedronka na wyższe ceny złożyły się minimalne podwyżki większości badanych przez nas produktów. Na przestrzeni ostatniego miesiąc od kilku do kilkudziesięciu groszy podrożały kajzerki, chleb, piwo Żywiec w puszce, herbata Lipton 75t, dżem Owocowa Rapsodia, masło extra, olej Kujawski, ketchup Pudliszki, woda niegazowana Żywiec, mąka pszenna 1 kg, sól 1kg a także owoce cytrusowe i warzywa. Stabilne pozostały ceny chemii gospodarczej. Potaniał natomiast pakowany ser gouda.

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 270,47 zł, czyli o 4 zł drożej niż w kwietniu i o 11 zł drożej niż w marcu. W Aldim droższe były cytryny i ziemniaki, ale tańsze pomidory. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie średni poziom cen rynkowych tej sieci.

Badanie zostało przeprowadzone 17 maja 2013 roku
W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane